arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

گیاهخواری برای استخوان‌ها ضرر دارد؟

از مدتی پیش گفته می‌شد که ممکن است رژیم غذایی گیاهخواری برای استخوان‌ها مضر باشد، اما این ایده هیچگاه مورد تایید صد در صد نبوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

از مدتی پیش گفته می‌شد که ممکن است رژیم غذایی گیاهخواری برای استخوان‌ها مضر باشد، اما این ایده هیچگاه مورد تایید صد در صد نبوده است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، بهتر است بدانید که اگر می‌خواهید گیاهخوار باشید، متخصصان می‌گویند گیاهان رژیم غذایی خود را عاقلانه انتخاب کنند.

 

 

بر اساس برخی تحقیقات، گیاهخواران بیش از دیگران دچار شکستگی ران می‌شوند. کارشناسان می‌گویند گیاهخواران برای سلامت استخوان‌ها باید نخود، دانه‌های روغنی و کینوا بخورند. یک رژیم گیاهخواری به دلیل بسیاری از مزایای سلامتی مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما ممکن است نکات منفی در مورد حذف کامل محصولات حیوانی وجود داشته باشد.

 استخوان‌ها

 

یک مطالعه جدید در آلمان نشان داد که گیاهخواران  در مقایسه با افرادی که محصولات حیوانی می‌خورند، بیشتر در معرض ضعیف شدن استخوان‌ها و احتمال شکستگی استخوان قرار دارند. این مطالعه که توسط محققان موسسه ارزیابی خطرات سلامتی آلمان فدرال انجام شد، این پژوهش همچنین نشان داد که کل گیاهخواران کلسیم کمتری (ماده مغذی مهم برای سلامت استخوان) نسبت به گیاهخواران مصرف مب کنند.

اما روش‌هایی برای حفظ سلامت استخوان‌ها بدون ایجاد مشکل در رژیم گیاهخواری وجود دارد. رژیم گیاهخواری با سلامت قلب و کاهش خطر دیابت و سرطان نیز در ارتباط است. فراتر از فواید سلامتی، این رژیم  برای محیط زیست نیز مفید است، زیرا مراقبت از دام باعث انتشار مونوکسیدکربن می‌شود.

 

گیاهخواری

برخی از محصولات مانند بادام بادامی برای افزایش ذخیره کلسیم، ویتامین A و ویتامین D مناسب است. نخود، عدس و لوبیا نیز در این گروه قرار می‌گیرند. این غذا‌ها منبع خوبی از پروتئین گیاهی، لیزین و منیزیم هستند که برای سلامت استخوان‌ها مهم هستند. دانه‌های چیا، کنف، کتان یا کنجد نیز برای سلامت استخوان‌ها مفیدند.

نظرات بینندگان