arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

ند پرایس: اگر ایران پای میز مذاکره بیاید، آماده ایم بر سر پیشنهاد‌ها برای بازگشت دو طرف تعهدات گفتگو کنیم / برای مذاکره با ایران هیچ مشوقی پیشنهاد نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن هیچ مشوقی برای ترغیب ایرانیان جهت آمدن به پای میز مذاکره پیشنهاد نخواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن هیچ مشوقی برای ترغیب ایرانیان جهت آمدن به پای میز مذاکره پیشنهاد نخواهد داد.

به گزارش رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده هیچ مشوق یکجانبه‌ای برای شرکت در مذاکرات به منظور بازگشت طرفین به پایبندی به برجام پیشنهاد نمی‌دهد.

ند پرایس در این خصوص بیان کرد: ما هیچ‌گونه ژشت یا مشوق یکجانبه‌ای برای تحریک ایرانیان برای آمدن به میز [مذاکره] پیشنهاد نمی‌دهیم. اگر برداشت ایرانیان این است که در غیاب هرگونه اقدامی از سوی آن‌ها برای ازسرگیری پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، ما امتیاز یکجانبه پیشنهاد خواهیم کرد دچار سوءبرداشت شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن برداشتن اقداماتی از سوی هر طرف برای از سرگیری پایبندی به توافق را در پای میز مذاکره مدنظر قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: تنها اگر ایران به پای میز مذاکره بیاید، ما آماده و در موقعیتی خواهیم بود که بر سر پیشنهاداتی که به هر دو طرف کمک کند به مسیر پایبندی دوجانبه به توافق سوق یابند، گفت‌وگو کنیم.

نظرات بینندگان