arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

مقامات بخش يوناني نشين قبرس : قصد نداريم ترکيه را تحت فشار قرار دهيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با نزدیک شدن زمان آغاز ریاست دوره ای بخش یونانی نشین قبرس بر اتحادیه اروپا ، مقامات نیکوزیا تاکید می کنند ، قصد ندارند ترکیه را با شرایط دشوار مواجه کنند.

به نوشته روزنامه ملیت چاپ ترکیه ، دانمارک رئیس دوره ای اتحادیه اروپا اول ژوییه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به بخش یونانی نشین قبرس واگذار خواهد کرد.

به رغم اینکه ترکیه تصمیم گرفته است در دوره ریاست دوره ای بخش یونانی نشین قبرس روابط خود را ریاست دوره ای اتحادیه اروپا به حال تعلیق درآورد ، بخش یونانی نشین قبرس تصمیم دارد همچنان از ترکیه برای شرکت در نشست های این اتحادیه دعوت کند.

یک مقام بلندپایه قبرس جنوبی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرنگار روزنامه ملیت در بروکسل گفت : « ما به این نکته واقفیم که همه در دوره ریاست ما بر اتحادیه اروپا با حساسیت اقدامات ما را زیر نظر خواهند گرفت ، ما تصمیم داریم به مسئولیت های خود به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا توجه کنیم و با ترکیه و دیگر کشورهای نامزد عضویت در اتحادیه اروپا عادلانه رفتار کنیم». وی افزود : « پیام هایی که ما از ترکیه دریافت می کنیم برای ما غیر منتظره نیست اما ما این پیام ها را سازنده نمی دانیم».
نظرات بینندگان