arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

اجباری بودن بسته بندی محصولات صادراتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اجباری بودن بسته بندی محصولات صادراتی

آیا اجباری بودن بسته بندی محصولات صادراتی صحت دارد؟ جواب این سوال را میتوان بدین گونه توضیح داد که مفهموم روشنی بر همگان داشته باشد. همه ی شما میدانید که وظیفه ی اصلی بسته بندی محافظت از محصول است و آنرا در برابر شکستگی، خردشدگی، له شدگی و دیگر صدمات ایمن میسازد که از علل اجباری بودن بسته بندی کالاهای صادراتی می باشند و در ادامه می خواهیم شما را با انواع بسته بندی های مجاز صادراتی و ویژگی های آنها آشنا کنیم.

محصولات صادراتی با توجه به اینکه میخواهند نام تجاری شما را در کشوری  عنوان کنند، نقش مهمی دارند. زیبایی یکی از مطرح ترین عوامل در پک های صادراتی میباشد زیرا رقابت در این وادی بسیار بوده و همه ی تولید کنندگانی که در بخش صادرات فعالیت میکنند سعی دارند محصول خویش را در بازارهای خارجی تثبیت کنند.

پک محصولات، ویترین فروش آنهاست

بی شک یکی از پر اهمیت ترین عاملی که میتواند بسته بندی را به یک برند تبدیل کند پک آن است. طراحی دلنشین، زیبا و منحصر به فرد در جلب توجه مخاطبان اثر دارد. در این امر نوع جعبه ی انتخاب شده  و طراحی و چاپ آن مطرح میشود. جعبه های لمینتی با قابلیتی که در طرح و نقش بر روی بسته بندی دارند میتوانند زیباترین بسته بندی ها را به محصولات هدیه کنند.

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن های بسته بندی انواع محصولات

بسته بندی به گونه ای خود یک تبلیغ محسوب میشود و میتواند در تثبیت شدن نام تجاری شما در ذهن مخاطبان موثر واقع شود هرچه بسته بندی دلنشین تر و زیباتر باشد میتواند فروش را افزایش دهد و کسب و کار شما را پر رونق تر کند.

چرا بسته بندی های کارتنی و مقوایی؟

پرکاربردترین نوع پک ها بسته بندی های کارتنی و مقوایی میباشند دلایل مختلفی وجود دارد که این گونه بسته بندی ها بسیار پر طرفدار اند و بخش اعظم تولیدات دارای این نوع پک ها میباشند که در ادامه دلایل آنرا با هم بررسی میکنیم.

جعبه های مقوایی و کارتنی با حمل و نقل آسانی که دارند جابه جایی محصولات صادراتی را تسهیل میکنند، در کنار این ویژگی داشتن قابلیت چاپ خوب و خدمات آن میتواند طرح ها و رنگ های شفاف تری را نسبت به چاپ های معمولی به محصول شما ارائه دهند که زیبایی محصول شما را دوچندان مینماید. از دیگر مزیت بسته بندی های کارتنی و مقوایی این است که میتوانند از محصول به خوبی نگهداری کنند و محتویات درونی کالا را بدون آسیب به دست مصرف کننده برسانند و این مورد برای تولید کنندگانی که میخواهند در مدت زمان طولانی تری پک های خود را نگهداری کنند حائز اهمیت است، داشتن وزن سبک پک های کارتنی و مقوایی این امکان را به تولید کننده میدهد که محصولات خود را با هزینه کمتری از طریق راه های هوایی جابه جا کنند. یکی از مهم ترین ویژگی اینگونه بسته بندی ها قابلیت تجزیه پذیری بالای آنهاست که سریعا پس از مصرف به چرخه ی بازیافت منتقل میشوند. همه ی تولید کنندگان در هر بخشی که تولیدات گسترده دارند خواستار این هستند که علاوه بر زیبایی پک محصولاتشان، قیمت مناسبی نیز شامل حالشان شود از این رو بسته بندی های مقوایی با قیمت مقرون به صرفه پاسخگوی نیاز تولیدگنندگان میباشند.

نکات مهم در جعبه های مقوایی

رعایت استانداردهای بین المللی برای کالا های صادراتی از الزامات میباشد. استانداردهایی که محصولات شما را با مرجوعیت مواجه نکرده و به راحتی در بازارهای خارجی توزیع شود.

اجباری بودن بسته بندی محصولات صادراتی

ایجاد خلاقیت

خلاقیت و نوآوری در ایجاد یک طراحی منحصر به فرد تاثیر گذار است. هنر آمیخته ای از تخیلات و ایده پردازی است که در واقعیت اجرایی شده باشد. ایده های که از ذهن خلاق بر می انگیزد کمتر کسی آنرا در مکان های متعدد می بینید که اگر ایده های مخصوص یک شخص باشد کپی کردن از آن سخت میشود زیرا یک برند بوده و پیگرد قانونی دارد بنابراین با  توجه به گفته های فوق طراح و طراحی عامل اصلی موفقیت یک کالاست. امروزه در بازارهای فعلی مشاهده میکنید که پک هایی که از طرح های خلاقانه و متناسب استفاده میکنند، در مقایسه با محصولاتی که از کیفیت خوب و یا حتی بالاتری برخور دارند فروش بهتری دارد.

شناخت بازار هدف، آشنایی با فرهنگ آنان، شناخت سلیقه های مردمان آن کشور همگی در یک طراحی خوب نقش دارند تا محصولی را که روانه بازار میکند بتواند اولین نگاه ها را از آن خود کرده و از مخاطبان عبوری و یا تصادفی یک مشتری دائمی بسازد.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

لوگو

استفاده درست از لوگو یا نشانه متناسب با محصول در کنار نکاتی همچون سادگی، بیان تصویر مناسب، جذاب و گیرا بودن آنها میتواند فرصت فروش بیشتر محصولات شما را به ارمغان بیاورد. طراحی لوگو می بایست طوری باشد که ارتباط میان پک محصولات و مشتری را با یکدیگر حفظ کند.

فونت و رنگ

استفاده درست از رنگ با توجه به محصول درونی یکی از راهکارهای کمک کننده یه یک طراحی خوب است، بهتر است که از فونت هایی با خوانایی بالا استفاده کنید چرا که اگر خوانش نوشته ها بر روی بسته بندی بهتر باشد نام تجاری شما را  در ذهن مخاطبان مدت زمان طولانی تری باقی نگه خواهد داشت و در خصوص رنگ میتوانید از هارمونی رنگی پس زمینه با تصاویر طوری استفاده کنید که رنگ فونت و پس زمینه جعبه متناسب و مکمل یکدیگر باشند.

اعتماد و صداقت

کسانی که به تازگی وارد طراحی بسته بندی شده اند می کوشند تا محصول خود را به بهترین نحو جلوه دهند و دراین راستا از هیچ کاری مضایقه نمیکنند اما نمیدانند که جلوه دادن  به محصول به هر طریق و تحت هر شرایطی عواقب خوبی به دنبال ندارد. توجه داشته باشید که محصولی که قرار است درون پک قرار بگیرد به چه شکل بوده و از چه ویژگی هایی برخوردار است که بتواند از تصاویر واقعی تر بهره بگیرد، برای مثال تصور کنید خریدار به فروشگاه رفته و میخواهد محصول شما را تهیه کند مسلما با توجه به تصویر استفاده شده بر روی پک شما آن کالا را خریداری میکند و انتظاری مطابق با چیزی که میبیند دارد. حال اگر بسته بندی را باز کند و خلاف چیزی که انتظار داشت را مشاهده کند از برند شما دلگیر شده و اعتماد خود را نسبت به برند از دست میدهد در این برهه که صداقت اهمیت فراوانی پیدا کرده است شاید از دیدگاه مشتریان ایرادی وجود نداشته باشد که محصول خود را ساده و ارزان تر به آنها عرضه کنید اما مهم است که با آنها صادق باشید تا بدانند میخواهند چه چیزی را خریداری کنند.

اجباری بودن بسته بندی محصولات صادراتی

سهولت در باز شدن و امنیت کالا

هیچ گاه کیفیت یک کالا و یا بسته بندی آنرا فدای خلاقیت و زیبایی آن نکنید محصولی که هر دوی این موضوعات را در بر داشته باشد یک محصول خوب تلقی میشود. بنابراین نحوه انتخاب جنس و سهولت در باز شدن آن میتواند این اطمینان را به مشتری دهد که از برند معتبری خرید کرده است. نحوه باز شدن پک های محصولات حائز اهمیت بوده، بهتر است که بسته بندی شما بدون هیچ وسیله جانبی باز شود و امکان دسترسی به کل محتویات محصول را به خریدار بدهد.

نتیجه گیری

صنعت بسته بندی یکی از گسترده ترین و پر مصرف ترین صنایع به شمار میرود که سردمداران این حوزه در پی طراحان خوش فکر و ایده پردازی هستند تا بتوانند نان تجاری آنها را در ذهن ها ثبت کنند. بسته بندی اولین پیامی است که مشتری را هدف قرار داده و آخرین فرصتی است که میتواند او را برای خرید کالای شما متقاعد کند.

از همین رو شرکت کارتن سازی آوین پک در زمینه کالاهای صادراتی با بیش از یک دهه تجربه در زمینه بسته بندی خوش درخشیده است. برای گرفتن مشاوره رایگان و اقدام به ثبت سفارش میتوانید از این سایت دیدن کرده و با کارشناسان حوزه فروش تماس حاصل فرمایید.

 

نظرات بینندگان