arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

کنترل ارتش یمن بر بخش اعظم سد مأرب/ ۴۸۰۰ کشته و زخمی در جبهه مشترک سعودی، سلفی‌ها و القاعده

شبکه المیادین تصاویری از محور مأرب و اطراف آن که نشان از پیشروی نیروهای مسلح یمن در چندین جبهه و به اسارت درآمدن عناصر ائتلاف سعودی داشت، پخش کرد. همچنین این تصاویر رسیدن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به نزدیکی سد مأرب را تایید می‌کنند. یک منبع امنیتی وابسته به نیروهای مسلح یمن نیز بر تداوم عملیات نظامی این نیروها تا پاکسازی تمامی اراضی این کشور تأکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: شبکه المیادین تصاویر ویژه‌ای از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در محور مأرب و اطراف آن پخش کرد در حالی‌که نیروهای مذکور در کمتر از سه کیلومتری العمران در شهر مأرب هستند.

منابع گفتند، نیروهای مسلح یمن در حال حاضر عملا بر اکثر بخش‌های شمال سد مأرب و بخش غربی سد به طور کامل تسلط یافته‌اند و در هشت کیلومتری ساختمان‌های العمران هستند و آنها همچنین در محور رشته‌کوه‌های صراوح نیز پیشروی داشته‌اند.

نیروهای ارتش یمن بر کنترل احتیاطی بر کل سد مأرب تاکید کردند.

منابع میدانی نیز به المیادین گفتند، عناصر القاعده و سلفی‌ها با حزب الاصلاح در اطراف مأرب می‌جنگند.

منابع افزودند: مساحت‌هایی که از سه هفته پیش پاکسازی شده بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر مربع هستند و نیروهای ائتلاف و دولت دست‌نشانده یمن و القاعده و سلفی‌ها ۱۸۰۰ کشته و ۳۰۰۰ زخمی داده‌اند.

منابع افزودند، افسران ارشد حزب الاصلاح به منظور انجام ترتیبات لازم و تسلیم خودشان با صنعا تماس گرفته‌اند در حالی‌که تعداد اسیران در چنگ ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به ۲۰۰ تن می‌رسد.

این تصاویر هدف گیری پادگان‌ها و تجهیزات ائتلاف سعودی و شتافتن آمبولانس‌ها به محل عملیات و انتقال زخمی‌های ائتلاف را نشان می‌دهند.

شیخ فارس القانصی، یکی از چهره‌های استان مأرب گفت، قبائل مأرب در خط مقدم نبرد در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هستند.

القانصی از فریب‌خوردگان خواست به آغوش کشور بازگردند و دست از جنگ در کنار ائتلاف دشمن بردارند.

همچنین یک منبع امنیتی وابسته به نیروهای مسلح در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن تا زمان پاکسازی کامل اراضی یمن ادامه خواهد یافت.

وی در این باره از فریب خوردگان در مأرب و دیگر مناطق یمن خواست پیش از اینکه دیر شود از عفو عمومی استفاده کرده و به آغوش میهن خود بازگردند.

این منبع امنیتی در ادامه خاطرنشان کرد: دست نیروهای مسلح یمن به کشورهای عضو ائتلاف متجاوز و مزدورانشان در هر جایی که باشند خواهد رسید.

وی همچنین از قبایل مأرب خواست که در کنار نیروهای مسلح یمن با متجاوزان و اشغالگران مقابله کنند.

نظرات بینندگان