arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۲۴ اسفند ۱۳۷۶

خاطرات آیت الله هاشمی: آقای ری‌شهری، [نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی]، برای خداحافظی سفر حج آمد و سئوالات زیاد برای آگاهی از نتایج سفر و بهره‌گیری در ایام حج داشت. گفتم، مسئله حل مشکل قربانگاه منا را پیگیری کند؛ وزیرحج به من وعده اصلاح داده است. بعضی روزنامه‌های امروز، تحلیل‌هایی در مورد انتخابات دیروز نوشته‌اند و آن را نقطه مقابل دوم خرداد دانسته‌اند و لابد جناح چپ ناراحت است و توجیهاتی خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

گروه مدیران جنبش حماس آمدند. خالد مشعل و ابومرزوق، گزارش وضع و شرایط را دادند. از اینکه خالدمشغل از توطئه ترور اسراییلی‌ها نجات یافته و ابومرزوق از زندان آمریکا آزادشده، اظهارخوشحالی‌کردم. گرچه امروز باز اسراییلی‌ها گفته‌اندکه خالدمشعل را بالاخره ترور خواهندکرد. از نتیجه‌بخش‌شدن جریان صلح مأیوس‌اند و آماده تشدید مبارزه و مقاومت و از مساعدت‌های ایران متشکرند و من قول ادامه مساعدت دادم.

دکتر [سیدمحمدرضا] هاشمی‌گلپایگانی آمد. از جناح چپ انتقاد داشت. آثار سفر به عربستان را مهم می‌داند. خواست که هدایت نیروهای جناح ولایت را برای رهایی از تفرقه و سرگردانی که دارند، به عهده بگیرم.

عصر آقایان فلاح و محمدی از [وزارت] اطلاعات آمدند. از سفر موفق و مؤثر به عربستان اظهار تشکرکردند و از نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای‌که باعث شکستن غرور بی‌جای جناح چپ شده و پیام دوم خرداد را معکوس‌کرده گفتند و از وضع دفتر رهبری اظهار نگرانی کردندکه باعث رنجاندن نیروهای وفادار به رهبری شده تا آنجا که بعضی از علمای قم روابط گرم با [آقای عبدالله نوری]، وزیرکشور و [آقای عطاءالله مهاجرانی]، وزیر ارشاد که مخالف افکارشان هستند، برقرارکرده‌اند.

آقای ری‌شهری، [نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی]، برای خداحافظی سفر حج آمد و سئوالات زیاد برای آگاهی از نتایج سفر و بهره‌گیری در ایام حج داشت. گفتم، مسئله حل مشکل قربانگاه منا را پیگیری کند؛ وزیرحج به من وعده اصلاح داده است. بعضی روزنامه‌های امروز، تحلیل‌هایی در مورد انتخابات دیروز نوشته‌اند و آن را نقطه مقابل دوم خرداد دانسته‌اند و لابد جناح چپ ناراحت است و توجیهاتی خواهد داشت.

 

نظرات بینندگان