arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

فریب تبلیغات فروش مواد محترقه در فضای مجازی را نخورید

اظهارکرد: مجرمان سایبری با راه اندازی سایت فروش مواد محترقه و آتش بازی اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اظهارکرد: مجرمان سایبری با راه اندازی سایت فروش مواد محترقه و آتش بازی اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان می کنند.

سردار وحید مجید افزود: با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در روزهای پایانی سال مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم های مجرمانه مبنی بر "تبلیغات فروش مواد محترقه (صوت زا و آتش زا ) " مترصد کلاهبرداری از متقاضیان هستند.

وی افزود : با ایجاد کارگروه ویژه رصد فضای مجازی در حوزه فروش " اقلام ممنوعه و مواد محترقه در ایام پایانی سال " مشخص شد افراد مجرم با سوء استفاده از این ایام و با انجام تبلیغات دروغین به شیوه های مختلف از جمله هدایت متقاضیان به درگاه های جعلی بانکی و یا دریافت پول و عدم ارسال مرسولات به دست متقاضیان از طعمه های خود کلاهبرداری می کنند.

رییس پلیس فتا ناجا اضافه کرد: با توجه به شناسایی و دستگیری تعدادی از مجرمان در این حوزه مشخص شد مواد محترقه کشف شده غیر استاندارد و بعضا دست ساز است و احتمال بروز صدمات جانی و مالی برای خریداران را در پی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا مجید با تاکید بر اینکه خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی ممنوع است ، به مردم توصیه کرد : در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موضوع را جهت رسیدگی سریع تر به پلیس فتا گزارش کنند.

نظرات بینندگان