arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

معاون وزیر کشور مسئول جدید قیمت شیر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی با اشاره به اینکه معاون اول رئیس‌جمهور مسئولیت آنالیز قیمت شیر خام و تعیین قیمت را به معاون وزیر کشور تفویض کرده‌اند، گفت: دولت به دلیل تاثیر افزایش قیمت شیر خام بر گرانی در بازار، این افزایش را نمی‌پذیرد.

به گزارش انتخاب، رضا باکری در گفتگو با مهر گفت: جلسه اخیرا دامداران با معاون اول رئیس‌جمهوری در کارگروه کنترل بازار برگزار شد اما در این جلسه قیمت شیر خام مورد تائید قرار نگرفت.
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی افزود: معاون اول رئیس‌جمهوری معتقد بود که اگر قیمت شیر خام از 630 تومان که مصوب بهمن ماه کارگروه کنترل بازار است، فراتر رود، به طور قطع در بازار آثار مخربی خواهد داشت و منجر به افزایش قیمت سایر کالاها می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در مقابل دامداران معتقدند که باید قیمت شیر خام افزایش یابد و به همین دلیل اگرچه معتقدند که قیمت شیر خام بیشتر از 720 تومان است، اما پذیرفتند در جلسه استانداری که این قیمت 720 تومان باشد.
 
باکری گفت: به هرحال هر دو طرف نتوانستند در جلسه کارگروه کنترل بازار، همدیگر را قانع کنند و بنابراین، قرار بر این شد که معاون وزیر کشور، مسئول آنالیز قیمتی برای شیر خام باشد و بر این اساس، ظرف روزهای گذشته کار بررسی آنالیز قیمتی دامداران را انجام داده و در جلسه شنبه (فردا) قیمت شیر خام را پیشنهاد و بررسی کند.
 
وی اظهار داشت: بر این اساس، قرار بر این شده معاون وزیر کشور، نتایج جلسه فردا را به معاون اول رئیس‌جمهوری گزارش داده و در نهایت قیمت شیر خام در هفته آینده جمع‌بندی نهایی شود.
نظرات بینندگان