arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

گشت نوروزی نیروی انتظامی در مازندران آغاز شد

فرمانده انتظامی مازندران با اظهار این که گشت‌های موتوری و خودرویی در همه نقاط استان آغاز شده است، گفت که این طرح با فعالیت بیش از ۸۰۰ گشت خودرویی و موتوری تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی مازندران با اظهار این که گشت‌های موتوری و خودرویی در همه نقاط استان آغاز شده است، گفت که این طرح با فعالیت بیش از ۸۰۰ گشت خودرویی و موتوری تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

سردار مرتضی میرزایی به اهمیت ایجاد امنیت و نظم در تعطیلات نوروزی در استان اشاره کرد و افزود : پلیس بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا ترددها را رصد می کند و در خصوص چگونگی سفر ها نیز طبق رنگ بندی شهرها عمل می شود.

وی با بیان این که به طور میانگین روزانه یک هزار و ۳۰۰ پلیس در بخش های مختلف مازندران در تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمات به مردم هستند ، گفت : در ۲ حوزه انتظامی و راهور ترافیکی ماموران پلیس در همه نقاط جاده ای درون و برون شهری طبق برنامه در دسترس مردم هستند.

سردار میرزایی افزود : پلیس با شعار « امنیت و سلامت؛ نشاط بهاری » به استقبال بهار می رود و از مردم شریف استان و شهروندان گرامی هم انتظار می رود، با رعایت قانون و مقررات پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری رسانند.

فرمانده انتظامی مازندران عادی انگاری مردم نسبت به بیماری کووید ۱۹ را نگران کننده توصیف کرد و بیان داشت : گزارش های رسیده و اظهارات مسئولان نشان می دهد تردد به مازندران در حال افزایش است چرا که طی ۲ هفته اخیر شمار تردد خودرویی به استان به نسبت بیشتر شده است.

بر اساس تازه ترین تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مازندران به طور کلی وارد رنگ بندی زرد کرونایی شد و ۱۶ شهرستان از ۲۲ شهرستان استان در این رنگ بندی قرار دارند.
همچنین ۶ شهرستان میاندرود، عباس آباد، سیمرغ، چالوس ، سوادکوه شمالی و فریدونکنار وارد رنگ بندی آبی شدند.

ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به مناطق زرد و آبی و برعکس را به صورت مشروط آزاد اعلام کرد ولی سفر به مناطق نارنجی و قرمز و یا برعکس ممنوع است.

قدردانی از همکاری مردم در شب چهارشنبه سوری

فرمانده انتظامی مازندران همچنین از تعامل و همکاری خوب مردم با پلیس در برگزاری جشن چهارشنبه سوری قدردانی کرد و اظهار داشت: شب چهارشنبه آخر سال امسال با اتخاذ تمهیدات ویژه انتظامی، ترافیکی، امنیتی و اجتماعی و تعامل خوب سازمان های امدادی و خدماتی و مردم فهیم استان شبی آرام و بدون حادثه ای را پشت سر گذاشتیم که جا دارد از مردم فهیم و شهروندان قانونمند استان که پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری کردند، قدردانی کنیم.

سردار میرزایی از همنوایی و همکاری تنگاتنگ رسانه ها با پلیس در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به شهروندان قدردانی کرد و توضیح داد : پلیس نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی و ارتقا ء امنیت اجتماعی در جامعه اثر گذار می داند چرا که با همکاری رسانه ها به ویژه مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی بسیاری از جرائم پیشگیری می شود.

وی با اشاره به رویکرد جامعه محوری و تعامل پلیس با اقشار مختلف مردم و سازمان ها و دستگاه های متولی نظم و امنیت و سازمان های خدماتی و امدادی، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت های تردد در استان و تعامل و همکاری مردم فهیم استان با فرزندان خود در نیروی انتظامی، مدیریت خانواده ها و مراقبت از فرزندان، امسال شاهد کاهش چشمگیر حوادث بوده ایم.

فرمانده انتظامی مازندران از ثبت چهار هزار تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در شب گذشته خبر داد و افزود : شب گذشته یک هزارو ۳۲۷ ماده محترقه کشف شد و در راستای برقراری نظم و امنیت و برخورد با هنجارشکنان ۱۴ متهم نیز به اخلال در نظم عمومی دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با تاکید بر اینکه امنیت خط قرمز پلیس است، اظهار داشت: پلیس در راستای امنیت، آرامش و آسایش شهروندان و هم استانی ها با کسی تعارف ندارد و با هنجارشکنان برابر قانون رفتار خواهد کرد.

 ایرنا

نظرات بینندگان