arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
وعده وزیربالاخره محقق شد

اختصاص پنج میلیاردتومان به "جاده مرگ"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بالاخره پس از انتشار چندین گزارش در خبرگزاری مهر، وعده وزیر راه و شهرسازی برای اختصاص اعتبار به پروژه تعریض محور بروجرد - ملایر محقق شد تا پنج میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جاده بروجرد - ملایر یکی از حادثه خیزترین محورهای مواصلاتی استان لرستان است که بسیاری از تصادفات خونین بروجرد در همین محور به وقوع می پیوندد.

این در حالیست که با توجه به مخاطراتی که این محور برای مردم شهرستان بروجرد داشت کار تعریض آن با پیگیری مسئولان و نمایندگان بروجرد در مجلس شورای اسلامی آغاز شد ولی متاسفانه روند کار در این زمینه به دلیل کمبود اعتبارات کند است.

این در حالیست که با توجه به خطرناک بودن این محور و تردد فراوان در آن باید زمینه تسریع در عملیات اجرایی این پروژه فراهم شود زیرا محور بروجرد - اشترینان - ملایر به عنوان شریان اصلی مواصلاتی بروجرد با استانهای همجوار از جمله همدان محسوب می شود و باید از امنیت کامل برای مسافران برخوردار باشد.

با این اوصاف روند کند عملیات اجرایی چهارخطه بروجرد - اشترینان موجب شده که همچنان این جاده شاهد تصادفات خونین باشد به طوریکه ما شاهد این هستیم که مسافران همواره با ترس و دلهره در این محور رفت و آمد می کنند.

با این تفاسیر در سفر ششم مهرماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به دنبال انتشار گزارش خبرگزاری مهر علی نیکزاد از محور یاد شده بازدید و وعده کرد که اعتبار مورد نیاز برای تعریض و بهسازی این محور تامین شود.

وی که با خبرنگار مهر گفتگو می کرد در این رابطه اظهار داشت: ما قول اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای اجرای این پروژه را داده ایم که تا کنون مبلغی بالغ بر 750 میلیون تومان از آن پرداخت شده است.

وزیر راه و شهرسازی دولت دهم همچنین با بیان اینکه در سفر یاد شده نیز اعتباراتی برای این پروژه در نظر گرفته می شود، عنوان کرد: اعتباری بیش پنج میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه اختصاص خواهیم داد.

نیکزاد ادامه داد: در صورت تامین به موقع اعتبارات پروژه بروجرد - اشترینان - ملایر تا دهه فجر سال 90 به بهره برداری خواهد رسید.

پس از سوخت شدن وعده وزیر برای بهره برداری از پروژه، این وعده علی نیکزاد پس از گذشت بیش از هفت ماه از سفر به استان لرستان و با پیگیریهای انجام شده از سوی مسئولان و نمایندگان بالاخره محقق شد تا اعتبار وعده شده به این پروژه تزریق شود.

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با مدیر کل راه و شهرسازی استان و بررسی مسائل و مشکلات پیمانکاران پروژه های راهسازی بروجرد نتایج مثبتی حاصل شد.

سجاد معین با اشاره به وعده وزیر راه و شهر سازی مبنی بر اختصاص اعتبار کافی به منظور اتمام پروژه محور بروجرد - اشترینان - ملایر، ادامه داد: این محور به واسطه تصادفات فراوان به جاده مرگ شهرت یافته است.

وی تصریح کرد: با رایزنی های انجام شده در این جلسات و پیگیریهای لازم توانستیم مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار را از دولت برای تسریع در روند اجرای این پروژه بگیریم.

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد یادآور شد: در حال حاضر بخشی از اعتبار به حساب پیمانکاران این پروژه واریز شده تا هرچه سریعتر کار را به پایان برسانند.

معین ادامه داد: پیش بینی می شود در صورت همکاری و تخصیص کل اعتبار، این پروژه در تیر ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

بنابر این گزارش پیش از این با توجه به عدم تزریق بودجه و اعتبار کافی تاریخ بهره برداری از پروژه تعریض محور بروجرد - اشترینان - ملایر در هفته دولت اعلام شده بود که به نظر می رسد با اختصاص اعتبارات یاد شده در زمان کوتاه تری این پروژه به پایان برسد.

در حال حاضر سه کیلومتر آخر محور بروجرد - اشترینان آماده بهره برداری است و همچنین عملیات اجرایی شش کیلومتر دیگر از این محور نیز در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی این شش کیلومتر باقی مانده از محور بروجرد - اشترینان بیش از 60 درصد اعلام شده است.
نظرات بینندگان