arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، جمعه ۲۸ اسفند ۱۲۹۸؛ مجمع ملل روز به روز بیش‌تر اهمیت پیدا می‌کند

به دارالانشاء انجمن فرانسه برای مجمع بین‌الملل رفتم و با منشی مذاکرات کرده تحصیل اطلاعات نمودم. از بیانات او معلوم شد که مجمع ملل روز به روز بیش‌تر اهمیت پیدا می‌کند و احتمال می‌داد مجمع عمومی آن اواخر بهار منعقد شود و شاید که در آمریکا باشد. چون می‌گفت اطلاعات و عقیده ما این است که عهدنامه در آمریکا تصویب خواهد شد منتها با قیودات.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ صبح به کارهای متفرقه پرداخته بعدازظهر به دارالانشاء انجمن فرانسه برای مجمع بین‌الملل رفتم و با منشی مذاکرات کرده تحصیل اطلاعات نمودم. از بیانات او معلوم شد که مجمع ملل روز به روز بیش‌تر اهمیت پیدا می‌کند و احتمال می‌داد مجمع عمومی آن اواخر بهار منعقد شود و شاید که در آمریکا باشد. چون می‌گفت اطلاعات و عقیده ما این است که عهدنامه در آمریکا تصویب خواهد شد منتها با قیودات.

باری از آن‌جا به منزل برگشتم و سر شب به منزل میرزا محمدخان رفتم. با هم رفتیم شام خوردیم و برگشتیم و تا بعد از نصف‌شب صبحت کردیم و کتاب خواندیم. امروز ممتازالسلطنه [وزیرمختار ایران در پاریس] آمده برای من کارت گذاشته و اظهار اشتیاق به دیدن من می‌کرده. گمانم این است که عزل‌نامه او رسیده باشد.

 

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: بنیاد موقوفات دکتر افشار و سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، ص ۳۴۳.

نظرات بینندگان