arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

مبادله ۱۵ محکوم ایرانی و ۶ محکوم ترکیه‌ای

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی از مبادله ۱۵ محکوم ایرانی و ۶ محکوم ترکیه‌ای خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب؛ به نقل از قوه قضاییه، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی از مبادله ۱۵ محکوم ایرانی و ۶ محکوم ترکیه‌ای در مرز بازرگان - دوغوبایزید خبرداد.

وی گفت: در آستانه سال نو و در پی رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات وزارت دادگستری ترکیه و در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان بین دو کشور مبادله این محکومان در دستور کار قرار گرفت تا پس از انتقال این محکومان باقیمانده دوران محکومیت خود را در کشور متبوع خود بگذارند.

معاون وزیر دادگستری افزود: با وجود شیوع کرونا و سخت‌ترین سال کار در زمینه همکاری‌های بین‌المللی خوشبختانه در سال ۱۳۹۹ بیشترین حجم مبادله محکومان در طول تاریخ همکاری‌های حقوقی و قضایی با کشورها را داشته ایم و تنها در سال جاری حدود هزار نفر از محکومان ایرانی با سایر کشورها مبادله شده اند. تنها در یک هفته گذشته ما ۶۱۲ تن از محکومان افغانستان را که بیشترین حجم محکومان در کشور ما را دارا هستند به کشور متبوعشان منتقل کرده یم.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: بیشترین تعداد محکومان ایرانی در زندان‌های ترکیه هستند که با تشکیل کمیته مشترک حقوقی و قضایی بین دو کشور در تلاش هستیم تعداد بیشتری از محکومان ایرانی را به کشور منتقل کنیم.

وی با اشاره به گستردگی سفر ایرانیان به ترکیه، خاطرنشان کرد: همه دولت‌ها نسبت به رعایت قوانین و مقررات و امنیت خود حساسیت دارند و همه باید هنگام سفر به قوانین حاکم بر دیگر کشورها پایبند باشند و الا در صورت ارتکاب جرم زندان و مجازات در انتظار آنهاست.

 

نظرات بینندگان