arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

چه کسی در انتقال ناموفق قاسمی‌نژاد به استقلال مقصر است؟

دو باشگاه پدیده و استقلال پس از انتقال ناموفق قاسمی‌نژاد به جمع آبی‌پوشان پایتخت، اظهارات متفاوتی داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: پس از کش و قوس‌های فراوان، بامداد امروز (جمعه)، باشگاه استقلال، طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد موضوع انتقال امین قاسمی‌نژاد به جمع آبی‌پوشان پایتخت منتفی شده است. در این بیانیه گفته شد با وجود فراهم شدن مبلغ مد نظر باشگاه پدیده جهت صدور رضایت نامه امین قاسمی نژاد در قالب چک، مسئولان این باشگاه حاضر نشدند این چک‌ها را دریافت کنند تا انتقال قاسمی‌نژاد انجام نشود و این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که چک‌ها در تاریخ مدنظر مسئولان پدیده و با هماهنگی آنان تنظیم شده بود و مسئولان این باشگاه قرار بود در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه این چک‌ها را تحویل بگیرند که در نهایت از دریافت این چک‌ها امتناع کردند.

هم‌چنین مهدی عبدیان در خصوص عدم این انتقال گفت:‌ بابت تعیین تکلیف مدیریت باشگاه شهرخودرو و تایید فدراسیون فوتبال مشکلاتی وجود داشت. توافق اولیه‌ای در مبلغ رضایت‌نامه انجام شده بود که به 2 برابر افزایش پیدا کرد. ابتدا پرداخت مبلغ رضایت‌نامه در اقساط دو ماه بود که دوباره نظر آن باشگاه تغییر کرد.

او ادامه داد: در توافق اولیه بنا به پرداخت چک جناب آقای نامداری و پاس کردن چک بر عهده ایشان و من بود که آن باشگاه باز مخالفت کرد و حتی تعویض چک ایشان و دادن چک بنده بعد تعطیلات مورد قبول قرار نگرفت. باشگاه استقلال هر شرطی را قبول کرد و باشگاه شهرخودرو شرط جدیدی گذاشت تا این انتقال انجام بگیرد.

اما جواد وطن‌خواه مدیرعامل باشگاه پدیده در واکنش به ادعاهای باشگاه استقلال گفت: بدون پول و با چک برگشتی که بازیکن نمی‌خرند. ما قبلا از این موضوع تجربه خوبی به دست آورده بودیم و باید با توجه به منافع باشگاه و هوادارانمان تصمیم گیری می کردیم. برخی از دوستان عنوان می کنند یکی از دلایل تاخیر این انتقال موضوع مدیریت باشگاه بوده است، اما این هم به دلیل کم کاری خودشان بوده است چرا که موضوع مدیریت باشگاه ما کاملا مشخص شده بود و حتی در همان زمان ما فرجی را به پرسپولیس دادیم و اتفاقا پول رضایت نامه اش را هم نقد گرفتیم و حتی در توافقمان احسان حسینی را هم از پرسپولیس جذب کردیم. چند روز قبل از فرجی هم ، بازیکنان دیگری مثل صادقی وجعفری و... را به تیم های دیگر دادیم چه طور همه آنها بدون مشکل کارشان انجام شد اما موضوع قاسمی نژاد نشد.

وطن‌خواه همچنین در خصوص اظهارات مهدی عبدیان گفت: اگر برای شما جذب قاسمی نژاد مهم بود بجای پرداخت پول و پاداش به تیم، به قاسمی نژاد پول می‌دادید یا شما از خودتان چک می‌دادید و از زیر آن فرار نمی‌کردید. با هواداران صادق باشید و یاد بگیرید حرفه ای و اخلاقمدار باشید. در صورت ادامه بی اخلاقی‌ها مجبورم صحبت‌های شما درباره مدیرعامل و اعضای هیات مدیره تان را منتشر کنم.

همانطور که مشخص است، باشگاه استقلال برای دریافت رضایت‌نامه امین قاسمی‌نژاد پول نقد نداشته است و قرار بوده به صورت چک اقساطی رضایت‌نامه باشگاه پدیده را دریافت کند.

فارغ از اینکه این چک‌ها برگشتی بوده یا نبوده است، باشگاه نتوانسته پول نقد برای دریافت رضایت‌نامه فراهم کند. همانطور که مدیرعامل باشگاه پدیده به آن تاکید کرد، باشگاه پرسپولیس برای رضایت‌نامه فرشاد فرجی به باشگاه پدیده پول نقد داده است اما باشگاه استقلال چنین کاری را نتوانست انجام دهد.

این معضل، نشان از کمبود شدید باشگاه استقلال در خصوص منابع مالی موجود و نقدینگی این باشگاه است و مدیران برای انتقال یک بازیکن موفق نشدند پول نقد فراهم کنند و با توجه به این مشکل مالی، باید دید استقلال چطور این مشکلات را برطرف می‌کند.

نظرات بینندگان