arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۲۹ اسفند ۱۳۷۶

خاطرات آیت الله هاشمی: تا ساعت ده و نیم صبح، در منزل برای خطبه‌های نماز جمعه مطالعه کردم. جای تعجب است که لغت‌نامه دهخدا و فرهنگ معین، «مداین صالح» را در منطقه موصل و در راه شام به مدینه معرفی می‌کنند! چگونه توجه نکرده‌اند که موصل درشمال شرقی شام است و مدینه و مکه در جنوب!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

تا ساعت ده و نیم صبح، در منزل برای خطبه‌های نماز جمعه مطالعه کردم. جای تعجب است که لغت‌نامه دهخدا و فرهنگ معین، «مداین صالح» را در منطقه موصل و در راه شام به مدینه معرفی می‌کنند! چگونه توجه نکرده‌اند که موصل درشمال شرقی شام است و مدینه و مکه در جنوب!


به مرقد امام رفتم؛ مطابق معمول سنواتی، نمازجمعه آخر هر سال در مرقد امام خوانده می‌شود. قبل از من؛ آقای [محمدتقی] مصباح [یزدی]، در سخنرانی قبل از خطبه‌ها، درباره فلسفه سیاسی اسلام صحبت‌کرد.

من در خطبه اول، در ادامه بحث داستان‌های قرآن، از مشاهداتم در منطقه حجر و مداین صالح برای تفسیر داستان ثمود حرف‌زدم. در خطبه دوم، مطالب زیادی داشتم، از عید نوروز و تلفات دانشجویان دختر و پسر در تصادف، بمباران شیمیایی حلبچه و تصمیم سنای آمریکا به محاکمه صدام به عنوان جنایتکار جنگی و حکم عجیب دادگاه آمریکایی در محکومیت ایران به پرداخت 247 میلیون دلار بابت خون‌بهای یک آمریکایی که در اسراییل کشته شده و ثمرات و نتایج فراوان سفرم به عربستان و بارندگی‌های خوب امسال که سه برابر سال گذشته است.

عصر و شب در خانه به مطالعه گذراندم. ظهر بعضی بچه‌ها بودند. قرار است برای لحظات تحویل سال هم بیایند. هوا سرد شده و باران هم شروع به باریدن کرده است

نظرات بینندگان