arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

رکوردزنی جمعیت بیکاران در این کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موسسه آمار اسپانیا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد تعداد بیکاران این کشور امسال به بیش از ۵.۵ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس ، موسسه آمار اسپانیا افزود تعداد بیکاران این کشور تا پایان ماه مارس ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۵.۶۳۹ میلیون نفر رسیده است . بر این اساس نرخ بیکاری اسپانیا از ۲۳.۴ درصد در پایان سال ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۲۴.۴ درصد رسیده است

این در حالی است که موسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز در تازه ترین گزارش خود رتبه اعتباری اسپانیا را بار دیگر کاهش داده است . بانک مرکزی اسپانیا نیز اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۴ درصد کاهش داشته است . رشد اقتصادی اسپانیا در سه ماه پایانی ۲۰۱۱ میلادی نیز با کاهش ۳ درصدی روبرو شده بود .

بر این اساس میزان خرده فروشی در اقتصاد اسپانیا نیز طی سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۳.۷ درصد کاهش داشته است . این گزارش حاکی است تنها در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۳۶۵ هزار نفر در اسپانیا شغل خود را از دست داده اند . بیش از نیمی از جوانان اسپانیایی هم اکنون بیکار هستند . اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای صنعتی و توسعه یافته در اختیار دارد .

وزیر خارجه اسپانیا در این باره تاکید کرد افزایش نرخ بیکاری خبر بسیار بد و ناامید کننده ای برای همه ما است . اسپانیا با بحران بزرگ اقتصادی و مالی روبرو است . دولت اسپانیا قصد دارد با اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی کسری بودجه و بدهی های خود را کاهش دهد . اجرای سیاستهای ریاضتی موجب اعتراضات و اعتصاب های سراسری در این کشور شده است .

کارشناسان اقتصادی به شدت نگران تکرار تجربه تلخ یونان پرتغال و ایرلند در اسپانیا هستند . موسسه مالی اچ اس بی سی نیز هشدار داد اقتصاد اسپانیا به سرنوشت یونان دچار خواهد شد . اسپانیا در باتلاقی گرفتار شده است که خروج از آن امکان پذیر نخواهد بود . طی سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۷ میلادی قیمت مسکن در بازار اسپانیا سه برابر افزایش یافت . پس از ترکیدن حباب بخش مسکن و کاهش شدید قیمتها ، هزاران نفر در این کشور بیکار شدند . در دوران رشد اقتصادی میزان دستمزد اسپانیایی ‌ها ۴۰ درصد بیشتر از کارگران آلمانی بوده است .
نظرات بینندگان