arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

بازرسی بهداشتی از اماکن عمومی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازرسی بهداشتی اماکن عمومی در طرح سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سیما سادات لاری درباره بازرسی بهداشتی از اماکن عمومی از ابتدای طرح سلامت نوروزی بیان کرد: بازرسی بهداشتی از اماکن عمومی از ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفند تا ۲۹ اسفند، تعداد ۲ هزار و ۳۹۳ بازرسی بهداشتی از مراکز اقامتی مانند هتل‌ها و مهمانسراها انجام شده که در این میان، ۵۸ مرکز اقامتی به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۳ مرکز پلمب شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: همچنین در این بازه زمانی، ۳ هزار و ۸ بازرسی بهداشتی از جایگاه‌های سوخت انجام شده که ۷۷ مورد معرفی به مراجع قضایی انجام و ۵ جایگاه سوخت نیز پلمب شده است.

لاری اظهار کرد: تعداد هزار و ۷۳۴ بازرسی بهداشتی از پایانه‌های مسافربری درون و برون شهری در این بازه زمانی انجام شده که ۳۵ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۴ مورد پلمب پایانه مسافربری انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۴۸ هزار و ۴۳۸ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی انجام شده که ۴ هزار و ۵۹۸ مورد معرفی به مراجع قضایی و هزار و ۱۱۴ مورد پلمب داشتیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد ۴۸ هزار و ۳۲۵ بازرسی از اماکن عمومی در این مدت انجام شده که هزار و ۱۵۴ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۲۵۹ مورد پلمب در اماکن عمومی داشتیم.

وی ادامه داد: از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در مجموع تعداد ۲۰۴ هزار و ۲۹۰ بازرسی بهداشتی انجام شده که ۶ هزار و ۴۴ مورد معرفی به مراجع قضایی و هزار و ۳۷۳ مورد پلمب داشتیم.

لاری گفت: تلاش‌های نیروهای بهداشت محیط و حرفه‌ای در دوران شیوع ویروس کرونا افزون‌تر از همیشه در راستای حفظ سلامت جامعه اتفاق افتاده و جای قدردانی دارد. در دوران تعطیلات نوروزی نیز نیروهای بهداشتی همچنان پای کار حفظ سلامت جامعه هستند. از مردم کشورمان می‌خواهیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا و به خصوص نوع جهش یافته آن، از سفر رفتن خودداری کنند و با رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و سفر نرفتن، سلامت خود و خانواده‌شان را حفظ کنند.

 

نظرات بینندگان