arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

فرمانده مرزبانی ناجا: پارسال ۱۳۴ تن موادمخدر در کشور کشف شد

فرمانده مرزبانی ناجا گفت که سال گذشته ۱۳۴ تن انواع موادمخدر در کشور کشف شد که در مقایسه با سال ماقبل حدود ۴۰ درصد افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فرمانده مرزبانی ناجا گفت که سال گذشته ۱۳۴ تن انواع موادمخدر در کشور کشف شد که در مقایسه با سال ماقبل حدود ۴۰ درصد افزایش یافت.

سردار احمدعلی گودرزی روز دوشنبه در بازدید از منطقه مرزی اینچه برون گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نیروی انتظامی و مرزبانی در خط مقدم مقابله با اشرار، معاندان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور قرار دادند و در این راستا مرزبانان سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار متجاوز مرزی را متوقف و به دستگاه قضایی معرفی کردند.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی دستگیری قاچاقچیان موادمخدر، گفت: مرزبانان در مبارزه با تروریست‌های اقتصادی و قاچاق کالا پارسال موفق به جلوگیری از ورود ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان) کالای قاچاق در حوزه مرزبانی شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: پشتیبانی از تولید داخلی و از بین بردن موانع در اولویت مرزبانی قرار دارد و به محض شنیدن سخنان فرمانده کل قوا، دفتر تحقیقات، فرماندهان و معاونان مرزبانی شناسایی اقدامات مناسب برای تحقیق شعار امسال را شروع کردند.

سردار گودرزی با اشاره به امنیت مطلوب مرزهای ایران افزود: حوزه توان عملیاتی مرزهای کشور افزایش پیدا کرده و در گلستان تعداد زیادی خودرو و امکانات در اختیار مرزبانی قرار گرفته و هوشمندسازی مرزها در این استان جلوتر از استان‌های دیگر است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: همه پاسگاه‌های مرزی کشور به طور کامل رصد می‌شود و این پایش تصویری باعث شده همکاران ما امنیت پایدارتری نسبت به گذشته برای کشور به ارمغان بیاورند که به طور قطع پشتیبانی مردم و مرزنشینان مزید بر علت شده است.

یادمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز دوشنبه با حضور سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در پاسگاه مرزی اینچه‌برون گنبدکاووس افتتاح شد.

دیدار با علما و ریش سفیدان اهل سنت این منطقه مرزی و افتتاح ساختمان بهسازی شده ملاقات مرزی هنگ مرزی اترک از دیگر برنامه‌های سردار گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در سفر به منطقه مرزی گنبدکاووس است.

هنگ مرزی اترک گلستان که فرمانده آن مرزبان درجه یک نیز هست، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده گلستان به طول افزون بر ۳۵۰ کیلومتر بر عهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان است.



نظرات بینندگان