arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۳ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

سالیوان: واشنگتن روزهای سختی با مسکو خواهد داشت

"جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: برغم اینکه واشنگتن روزهای سختی با مسکو خواهد داشت، اما ایالات متحده و روسیه می‌توانند در برخی مناطق به روشی پایدار و قابل پیش بینی همکاری داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: برغم اینکه واشنگتن روزهای سختی با مسکو خواهد داشت، اما ایالات متحده و روسیه می‌توانند در برخی مناطق به روشی پایدار و قابل پیش بینی همکاری داشته باشند.

سالیوان دوشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه ام اس ان بی سی تصریح کرد: مناطقی وجود دارد که آمریکا و روسیه می‌توانند به روش پایدار و قابل پیش بینی به نفع هر دو کشور همکاری داشته باشند.

وی افزود:آمریکا به دلیل اختلاف نظرهای میان دو کشور، پیش بینی می‌کند که در روابط خود با روسیه شرایط دشواری پیش رو داشته باشد، با این حال واشنگتن می خواهد با مسکو در زمینه مسائل مهم همکاری کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: ما معتقدیم که روزهای سختی را با روسیه خواهیم داشت زیرا موضوعاتی وجود دارد که به شدت با آنها مخالف هستیم و اقداماتی که باید به آنها با زور پاسخ دهیم.

سالیوان با تاکید بر اینکه می‌توانیم با روسیه در مورد موضوعات اصلی از جمله مسئله هسته‌ای همکاری داشته باشیم گفت، چند هفته پیش شاهد تمدید پنج ساله توافق نامه نیواستار بودیم.

سالیوان درباره روابط کنونی آمریکا و روسیه تصریح کرد: این یک رابطه آسان نخواهد بود و چالش‌های قابل توجهی وجود خواهد داشت، بنابر این نیاز است که آمریکا بخاطر منافع خود ایستادگی کند.

سخنان سالیوان در حالی مطرح می شود که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه خود به ای بی سی نیوز گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به دلیل دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هزینه پرداخت خواهد کرد.



نظرات بینندگان