arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰

رانندگان زمان برگشت از سفر را مدیریت کنند

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به مسافرت برخی از هموطنان در نوروز و نزدیک شدن به زمان پایان دور اول تعطیلات‌، به مردم به ویژه رانندگان توصیه کرد: با توجه به ظرفیت مشخص جاده‌ها و پیش بینی ترافیک سنگین، زمان برگشت از سفر را مدیریت کرده و به پایان هفته موکول نکنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سرهنگ احمد شیرانی، گفت : با توجه به مسافرت برخی از هموطنان در چند روز ابتدای نوروز و نزدیک شدن به زمان پایان تعطیلات و ظرفیت مشخص جاده ها، در صورت همزمانی برگشت سفرهای چند روزه اخیر در پنجشنبه و جمعه پایان این هفته احتمال ایجاد ترافیک سنگینی در برخی از جاده وجود دارد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به همگان به ویژه رانندگان توصیه کرد: زمان برگشت از سفر را مدیریت کرده و صرفا برگشت خود را از سفر به روزهای پایانی هفته(پنجشنبه و جمعه) موکول نکنند.
وی در عین حال یادآور شد: با توجه به نیاز به تردد در هر دو جهت جاده ها در این ایام ، برنامه ای برای یک طرفه کردن جاده ها در پایان تعطیلات این هفته در طرحهای ترافیکی پلیس راهور ناجا وجود ندارد.
ظرفیت تردد در برخی از جاده ها مانند جاده چالوس به نسبت سایر جادهای شمالی، پایین تر است و بطور طبیعی در شرایط موجود با توجه به همزمانی سفرها ، تراکم بالا خودروها باعث کندی تردد و افزایش زمان بیشتر سفر در این جاده خواهد شد.

به گفته رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، در این شرایط بهتر است رانندگان از سایر جاده های شمالی مانند هراز و فیروزکوه استفاده کنند.

نظرات بینندگان