arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰

انگلیس روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت اروپا معرفی کرد

وزارت دفاع انگلیس سندی را منتشره کرده که در آن روسیه، به دلیل تقویت توان نظامی خود، جدی‌ترین تهدید علیه امنیت اروپا و منافع لندن معرفی شده و از مسکو بعنوان نقش آفرینی زیرک و غیرقابل پیش بینی یاد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انگلیس روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت اروپا معرفی کرد

تسنیم: به گزارش خبرگزاری «تاس»، در سندی که از سوی وزارت دفاع انگلیس منتشر گردید، تأکید شده که مقامات لندن بر این عقیده هستند که روسیه همچنان جدی‌ترین تهدید برای امنیت در قاره اروپاست.

وزارت دفاع انگلیس در این سند نوشته است: «روسیه به تهدیدات خود علیه امنیت کشورهایی اروپایی، از جمله تهدید نظامی و هسته‌ای، ادامه می‌دهد. نوسازی و تولید تسلیحات نظامی روسیه، امکان همگرایی تمامی توان بالقوه دولت روسیه و اشتیاق مسکو به خطر، این کشور را به یک نقش آفرین زیرک و غیرقابل پیش بینی تبدیل کرده است.»

مقامات نظامی انگلیسی معتقدند که روسیه امکان حملات دقیق را داشته و این امر، آزادی عمل را از انگلستان و متعهدانش با کمک سیستم‌های دفاع ضدهوایی گرفته است. بدین ترتیب، روسیه می‌تواند برای توانایی‌های دفاعی انگلیس برای دفاع از منافعش در اروپا، شرق مدیترانه و خاورمیانه، خطر آفرین باشد.

این ادعای مقامات لندن در حالی است که دولت انگلیس به تازگی خط مشی گسترش توان بالقوه هسته‌ای وافزایش کلاهک‌های هسته‌ای این کشور تا 40 درصد را در پیش گرفته است.     

در این رابطه، "الکساندر گروشکو" معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، تصمیم انگلیس در افزایش توان هسته‌ای خود، نشان دهنده لزوم مذاکرات بین مقامات مسکو و لندن درباره راه‌های تقویت ثبات راهبردی است. به گفته وی، روسیه فعلاً هیچ مذاکرات اولیه‌ای را پس از اعلام قصد لندن در این باره انجام نداده است.   

چند روز قبل، "آندری کلین" سفیر روسیه در انگلستان در مصاحبه‌ای، یادآور شد که در عرصه سیاسی روابط مسکو و لندن "تقریباً مرده است" و دولت انگلستان بخش اساسی روابط دوجانبه را از بین برده است.

نظرات بینندگان