arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰

روند بستری بیماران کرونایی در دماوند صعودی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند، روند بستری مبتلایان به کرونا در این شهرستان را کماکان صعودی عنوان کرد و خواستار شد: افراد غیربومی از سفر به شهرستان دماوند خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند، روند بستری مبتلایان به کرونا در این شهرستان را کماکان صعودی عنوان کرد و خواستار شد: افراد غیربومی از سفر به شهرستان دماوند خودداری کنند.

«حسن خیرخواه» در جمع خبرنگاران گفت: همشهریان نیز از دید و بازدیدهای نوروزی که موجب شیوع بیشتر کرونا می شود، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه خریدهای قبل از سال جدید و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی موجب خیز جدید بیماری در دماوند شده است، بیان داشت: طبق آخرین آمار در حال حاضر ۲۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان سوم شعبان دماوند بستری هستند.

خیرخواه همچنین در خصوص مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان و پایگاه های محله محور گفت: پرسنل بهداشتی و درمانی منطقه در مراکز منتخب با تمام توان خود از پیش از تحویل سال جدید در حال خدمت رسانی به مردم دماوند هستند و این خدمت رسانی در تعطیلات نوروزی نیز به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

۵۰درصد مراجعان مبتلا به کرونا در بیمارستان سوم شعبان، غیربومی هستند

مسعود مسلمی‌فرد، رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند نیز اظهار داشت: درحال حاضر موج چهارم بیماری کرونا آغاز شده و روند آن نیز افزایشی است.

وی ادامه داد: در ماه‌های دی، بهمن و اوایل اسفند سال ۹۹ آمار مبتلایان به کرونا رو به کاهش بود اما از نیمه‌ دوم اسفند به تدریج بر تعداد بستری‌های کرونا افزوده شد و این افزایش پلکانی بیماران بستری منجر به تغییر رنگ شهرستان دماوند به لحاظ کرونا شد.

مسلمی‌فرد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دماوند یک شهرستان گردشگرپذیر است و همچنین نداشتن بیمارستان مناسبی در شهرها و شهرستان های همجوار، روند خدمت‌رسانی در بیمارستان سوم شعبان دماوند، تقریبا دو و نیم برابر جمعیتی است که نسبت به آن بودجه و امکانات دریافت می شود.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند افزود: هم اکنون ۵۰ درصد از بیماران بیمارستان سوم شعبان مختص به شهرستان دماوند هستند و نیم دیگر مربوط به شهرستانهای همجوار و بیماران غیربومی است که همین امر بر افزایش تعداد بیماران بستری کرونایی می افزاید ...

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به نوع بیماری کرونا، اکنون همه گروه های سنی به ویژه جوانان و سالمندان در معرض خطر هستند که توصیه می شود تا حدامکان از دید و بازدیدها بکاهیم و در صورت نیاز، در محیط های بسته نمانیم و حتما ماسک بزنیم.



نظرات بینندگان