arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰

آتش‌سوزی در کمپ پناهجویان روهینگیا در بنگلادش؛ ۵۷۵ کشته و زخمی، ۴۰۰ ناپدید

سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد که آتش‌سوزی در یک اردوگاه وسیع و پرجمعیت مسلمانان روهینگیا میانماری در بنگلادش ، ۱۵ کشته و صدها زخمی برجای گذاشت .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: به گزارش خبرگزاری فرانسه ، "یوهانس فان‌در کلائو" نماینده آژانس آوارگان سازمان ملل در بنگلادش با اعلام این آمار از طریق ارتباط تصویری از بنگلادش با خبرنگاران در ژنو ، گفت: تا کنون شاهد چنین آتش‌سوزی نبوده‌ایم ؛ این حادثه بسیار گسترده و ویرانگر بوده است.

وی با تائید ۱۵ کشته، ۵۶۰ مجروح و ۴۰۰ نفر مفقود خاطرنشان کرد با تخریب ۱۰ هزار واحد اسکان حدود ۴۵ هزار نفر بی سرپناه هستند.

نزدیک به یک میلیون تن از آوارگان روهینگیای میانمار که بیشتر آنان در جریان سرکوب نظامی ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷ مجبور به فرار از کشور و خانه خود و ورود به بنگلادش شده اند.

بیشتر این افراد در اردوگاه وسیع در منطقه "کاکس بازار" در جنوب شرقی بنگلادش به سر می‌برند. این سومین آتش‌سوزی در مدت چهار روز در این اردوگاه است. مقامات می‌گویند این آتش‌سوزی روز دوشنبه در یکی از اردوگاه‌ها به وسعت بیش از سه هزار هکتار شروع شد و سپس به سه اردوگاه دیگر سرایت کرد و هزاران تن از آوارگان مجبور به ترک سرپناه‌های پرازدحام خود شدند. بر اساس گزارش‌ها ، ماموران آتش نشانی دوشنبه شب موفق به مهار آتش‌سوزی شدند . دفتر آوارگان دولت بنگلادش و پلیس این کشور از تایید مرگ آوارگان در آتش‌سوزی خودداری کرده‌اند.

نظرات بینندگان