arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

سلطانيه: ايران و آژانس 25 و 26 ارديبهشت در وين مذاكره مي‌كنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده دائم ايران در آژانس بين‌الملي انرژي اتمي از انجام دور ديگري از مذاكرات ايران با آژانس در 25 و 26 ارديبهشت ماه (14 و 15 مي) خبر داد.

علي‌اصغر سلطانيه در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: روز جمعه در نامه‌‌‌اي رسمي ايران آمادگي خود را براي انجام مذاكرات مجدد با آژانس با هدف تبيين و توافق بر سر يك چارچوب و مداليته براي حل و فصل موضوعات و پاسخ به سوالات بر مبناي معيارها و ضوابط مورد توافق در چارچوب يك مداليته‌‌ اعلام كرد.

وي درباره مكان برگزاري اين مذاكرات گفت:‌ اين مذاكرات در محل نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران نزد ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در وين برگزار مي‌شود.

نماينده دائم ايران در آژانس با بيان اين‌كه تصميم ايران براي برگزاري دور ديگر از مذاكرات با آژانس، نشانگر روح همكاري با اين نهاد بين‌المللي و عزم سياسي ايران براي حل و فصل و رفع ابهامات است، افزود: جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري مسوول و متعهد به تعهدات بين‌المللي‌اش در چارچوب اساسنامه آژانس و معاهده ان‌.پي‌.تي در 33 سال گذشته همكاري كاملي با آژانس داشته است.

وي خاطر نشان كرد: كليه فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران تحت نظارت كامل آژانس انجام شده است و تاكنون هيچ‌گونه انحرافي از مواد و فعاليت‌هاي هسته‌يي به سمت اهداف نظامي از سوي آژانس درباره ايران ثابت و گزارش نشده است.

نماينده دائم ايران در آژانس تصريح كرد: با وجود اين‌كه بارها برخي كشورها اتهامات و ادعاهايي را عليه ايران مطرح كرده‌‌اند، اما با همكاري نزديك ايران با آژانس و انجام بازرسي‌‌هاي تخصصي ثابت شده است كه اين ادعاها بي‌اساس بوده است.

سلطانيه ادامه داد: بار ديگر به منظور اثبات بي‌اساس بودن برخي ادعاها و صلح‌آميز بودن كليه فعاليت‌ها تاكنون دو دور مذاكرات را با آژانس در تهران و وين در ماه‌هاي ژانويه و فوريه انجام داده‌ايم و در همين راستا مذاكرات ديگري در 25 و 26 ارديبهشت ماه براي رسيدن به چارچوبي براي حل و فصل موضوعات و پاسخ به سوالات در وين انجام خواهد شد.

به گزارش ايسنا‌، هرمان ناكارتس، معاون مديركل آژانس در امور پادمان‌ها از سوي آژانس و علي‌اصغر سلطانيه، نماينده دائم ايران در آژانس از سوي ايران در اين مذاكرات سرپرستي هيات‌هاي مذاكره‌كننده را بر عهده دارند.
نظرات بینندگان