arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰

سفیر ایران در یمن: ابتکار سعودی در یمن پروژه جنگ دائمی است نه پایان جنگ

سفیر جمهوری اسلامی در یمن نوشت: ابتکار عربستان در یمن، پروژه جنگ دائم و ادامه اشغال و جنایات جنگی است و پایان جنگ نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سفیر جمهوری اسلامی در یمن نوشت: ابتکار عربستان در یمن، پروژه جنگ دائم و ادامه اشغال و جنایات جنگی است و پایان جنگ نیست.

حسن ایرلو سه شنبه شب در توئیتر خود نوشت: ابتکار واقعی یعنی: توقف جنگ به طور کامل، برداشتن محاصره کامل، پایان دادن به اشغالگری و خروج نیروهای نظامی سعودی و عدم حمایت از مزدوران و تکفیری ها با پول و سلاح و گفت و گوی سیاسی یمنی ها بدون هیچ گونه دخالت خارجی.

فیصل بن فرحان آل سعودی، وزیر امور خارجه عربستان دوشنبه شب از ابتکار عمل ریاض برای آتش بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش بس با نظارت سازمان ملل متحد و موافقت انصارالله اجرایی می‌شود.

ادعای عربستان در این باره درحالی است که چند ساعات پس از اعلام طرح یاد شده، جنگنده‌های ائتلاف سعودی چندین نقطه در صنعا از جمله فرودگاه بین‌المللی این شهر را هدف حملات هوایی قرار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظرات بینندگان