arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

هشدار دبیرکل موتلفه به امارات: مواظب حرمسراهای خود باشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل حزب مؤتلفه پیروزی در دور دوم انتخابات مجلس نهم را متعلق به جبهه متحد اصولگرایان دانست.

وی در نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به سؤال خبرآنلاین در مورد اینکه به نظر می‌رسد در لیست جبهه متحد در دور دوم همانند دور اول حزب مؤتلفه نمود چندانی نداشته و نتوانسته برای حضور نامزدهایش در این فهرست لابی‌گری کند، گفت: حزب مؤتلفه اسلامی همواره موقعیت ممتاز خود را داشته و در مجموعه تشکیلات جبهه پیروان خط امام و رهبری نماینده داشته است. از جمله آقای باهنر و متکی. حزب مؤتلفه نظرات خود را در اغلب تصمیم‌گیری‌های جبهه متحد که علنی شده می‌بینند و در این مورد بر این باور است که باید تعامل گسترده‌ای با احزاب داشته باشد. به عبارت بهتر ما قائل به یک نوع دیکتاتوری و تحمیل نظرات خود نیستیم به همین دلیل از مجموعه دستاوردها و عملکردهای جبهه متحد راضی هستیم و آن را قبول داریم.

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس نهم در واکنش به اینکه برخی از نمایندگان در حال رایزنی برای ریاست مجلس هستند گفت: حزب مؤتلفه و جبهه متحد تاکنون در این مورد نظر خود را اعلام نکرده و اگر کسی این کار را انجام می‌دهد بنابر نظر شخصی خودش است.

وی در ادامه در مورد اضافه شدن آقایان نبویان و نوباوه به لیست جبهه متحد در مرحله دوم انتخابات مجلس، اظهار داشت: ما در ابتدا قرار بود 23 نفر را معرفی کنیم اما با توجه به تصمیم‌گیری شورای مرکزی قرار شد که لیست 25 نفر شود و در این میان آقایان نبویان و نوباوه انتخاب شدند.

دبیرکل حزب مؤتلفه در پاسخ به این سؤال که «به نظر شما اصلاح‌طلبان چگونه در انتخابات ریاست جمهوری چگونه فعالیت خواهند کرد؟»، اظهار داشت: من نیز از رسانه‌ها در این باره مطلع شدم اما پیش‌بینی من این است که نه با موتور خاموش و نه با موتور روشن وارد می شوند. از فعالیت اصلاح‌طلبان فعلاً خبری نیست. اصلاح‌طلبانی که داخل نظام باشند و تابع ولایت فقیه فعلاً‌ اقدامی انجام نمی‌دهند.

وی در مورد تخریب جبهه متحد از سوی افراد منتسب به جبهه پایداری؛ اظهار داشت: ما چند ماه سکوت کردیم اما بعد تصمیم گرفتیم برای یک بار در پاسخ به اتهامات و تخریب‌ها حرف‌های خودر ا بیان کنیم. اما اگر قرار باشد دوباره تخریب‌ها ادامه یابد، دیگر سکوت نخواهیم کرد.

حبیبی در مورد سفر نمایندگان به ابوموسی اظهار داشت: ما قاطعانه به امارات می‌گوییم که بازی کردن با دم شیر خیلی خطرناک است و بهتر است که از محدوده حرمسراهای خود محافظت کنند! البته آنها هر چند وقت یک‌بار، مثل عروسک‌های کوکی، کوک می‌شوند و منافع اربابان خود را دنبال می‌کنند. ما از این موضع امارات تعجب می‌کنیم. زیرا هیچ‌گاه چشم طمعی به کشورهای دیگر نداشتیم. من در مصاحبه‌ ای نیز گفته‌ام که عرصه سیمرغ جلونگاه آنها نیست. اگر یک وقت دیوانگی کرده و عامل قدرت‌های غربی قرار بگیرند ،آن‌وقت پاسخ دندان‌شکنی دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا غلبه اصولگرایان در مجلس یک ارزش است؛ گفت: یک چیزی طبیعی است که هر جریان سیاسی مایل به کسب اکثریت باشد. اگر چنین ادعایی نداشته باشد، جای تعجب است. ما در انتخابات شوراها و مجلس سعی می‌کنیم که غلبه با جریانی باشد که به آن وابسته هستیم. اما گاهی رقبای ما برنده می‌شوند، همچنان که در مجلس ششم رقبای ما وارد مجلس شدند.

این کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان، در ادامه در مورد اظهارات الهام درباره مجمع تشخیص گفت: صحبت‌های آقای الهام برای ما بسیار عجیب بود. وی در سخن خود گفته بود که مجمع کارآمدی خود را از دست داده است. اگر واقعاً مقام معظم رهبری چنین نظری داشتند، آیا دوباره اعضای مجمع را انتخاب می‌کردند؟ به نظر من آقای الهام دچار اشتباه فاحشی شد و بهتر است زودتر عذرخواهی کند. احتمالا ایشان به خاطر دشمنی با آقای هاشمی این را مطرح کردند، در حالی که ما نباید رفاقت ها و دشمنی هایمان را در این مساله دخالت دهیم.

حبیبی در مورد سخنان حسین فدایی که در مصاحبه‌ای گفته بود با ریاست حداد عادل در مجلس آتی موافق است نیز اظهار داشت: این یک نظر شخصی است و در جبهه متحد هیچ بحثی در این باره صورت نگرفته است. باید اجازه داد تا سایر نمایندگان نیز انتخاب شوند و بعد ریاست مجلس مشخص شود. همچنان که در درون جبهه متحد عنوان شده که برخی با ریاست آقای حداد مخالفند و برخی با لاریجانی.

 

نظرات بینندگان