arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

عرضه بنزین ۶۵۰ تومانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حال حاضر برخی با عرضه بنزین 650 تومانی در 10 متری جایگاه های بنزین سعی در کسب درآمد دارند.

به گزارش انتخاب به نقل ازخبرانلاین، این امر در شرایطی است که هر لیتر بنزین آزاد در حال حاضر 700 تومان در هر لیتر بفروش می رسد و اکثر رانندگان خودروهای شخصی مدعی این مساله هستند که سهمیه بنزین 400 تومانی آنها در بهترین شرایط در نیمه اول هرماه به پایان می رسد و ناچارا از بنزین آزاد استفاده می کنند.

براین اساس اگر یک مصرف کننده از بنزین 650 تومانی به جای 700 تومانی برای دریافت 30 لیتر بنزین بهره ببرد در عین حال 1500 تومان سود می برد. از سویی دیگر اگرچه این رقم چندان صرفه اقتصادی برای مصرف کننده در برندارد اما می تواند در عین حال حوادث ناگواری را رقم بزند.
چراکه فروش بنزین در 10 متری جایگاه ها می تواند با کوچکترین اشتباهی تا چند کیلومتر بعد از جایگاه را به آتش بکشد.

درعین حال این امکان وجود دارد که این دبه ها توسط مصرف کنندگانی خریداری شود که برای ذخیره در منزل از آن بهره ببرند که این خود خطری جدی تلقی می شود.

این امر در شرایطی است که فروش بنزین به صورت دبه ای در جایگاه های بنزین ممنوع شده و همچنان مشخص نیست این بنزین ها از کجا در اختیار این سودجویان قرار می گیرد.

از سویی دیگر، گفته می شود مسوولیت بیرون از جایگاه ها برعهده نیروی انتظامی است.اما گفته می شود به عنوان مثال بساط فروش بنزین 650 تومانی در جایگاه موجود در شرق تهران بارها توسط نیروی انتظامی مصادره شده اما با اینحال سودجویان هربار با دادن تعهد آزاد و به فعالیت خود ادامه می دهند.
 
این درحالی است که گفته می شود هیچ قانون جدی برای مبارزه با سودجویان فروش بنزین وجود دارد و این خلاء قانونی دلیلی بر افزایش این مشکلات است.

به گفته سودجویان،مصرف کنندگانی که سهمیه اضافی دارند سعی می کنند بنزین خود را به این سودجویان بفروشند و از این طریق سود کنند. دراین بین تنها خودروهای عمومی چون تاکسی ها و وانت بارها در هرماه سهمیه خاصی دریافت می کنند که هرماهه در صورت عدم استفاده از میزان سهمیه موجود در کارت،باطل می شود.
نظرات بینندگان