arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰

هجوم مسافران نوروزی به گیلان؛ املش و ماسال زرد و رودسر نارنجی شد

هجوم پیش بینی نشده مسافران نوروزی به گیلان در شرایط شکننده کرونایی سبب شد تا اکنون گیلان در مرز هشدار قرار گرفته و تغییر در رنگ‌بندی شهرستان‌های گیلان را تنها پس از گذشت یک هفته از ایام نوروز شاهد باشیم. طبق آخرین آمار شهرستان‌های املش و ماسال که هفته آخر اسفند در وضعیت آبی قرار داشتند اکنون به زرد و رودسر که در وضعیت زرد قرار داشت به نارنجی تغییر رنگ داد که با این تفاسیر احتمالاً باید در روزهای آینده شاهد تغییر رنگ‌بندی سایر شهرستان‌های گیلان نیز باشیم‌.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: براساس آخرین آمار، در حال حاضر شهرستان رودسر به وضعیت نارنجی و شهرستان‌های املش و ماسال به وضعیت زرد کرونایی تغییر وضعیت دادند.

در حال حاضر 16 شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد کرونایی و یک شهرستان رودسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

متأسفانه با وجود همه تلاش‌ها و مجاهدت‌های صورت گرفته از سوی کادر بهداشت و درمان استان گیلان و رعایت مردم، تا پیش‌از ایام نوروز و ورود مسافران به استان، گیلان در وضعیت نسبتاً ثابتی قرار داشت.

هجوم پیش بینی نشده مسافران نوروزی به گیلان در شرایط شکننده کرونایی سبب شد تا اکنون گیلان در مرز هشدار قرار گرفته و تغییر در رنگ‌بندی شهرستان‌های گیلان را تنها پس از گذشت یک هفته از ایام نوروز شاهد باشیم.

طبق آخرین آمار شهرستان‌های املش و ماسال که هفته آخر اسفند در وضعیت آبی قرار داشتند اکنون به زرد و رودسر که در وضعیت زرد قرار داشت به نارنجی تغییر رنگ داد که با این تفاسیر احتمالاً باید در روزهای آینده شاهد تغییر رنگ‌بندی سایر شهرستان‌های گیلان نیز باشیم‌.

با وجود همه هشدارها و توصیه‌های دانشگاه‌ علوم پزشکی و ستاد استانی کرونا گیلان مبنی بر عدم مسافرت به گیلان این سفرها همچنان تداوم داشته و اکنون نیز روزانه هشدارهایی مبنی بر ترک هر چه سریعتر گیلان به مسافران نوروزی داده می‌شود.

در این راستا معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: تا پایان روز ششم فروردین‌ماه 3 میلیون و 190 هزار و 91 مسافر وارد استان گیلان شدند.

حمیدرضا آذرپور خاطرنشان کرد: همچنین در همین بازه زمانی تعداد 637 هزار و 951 دستگاه خودرو وارد گیلان شده و 529 هزار و 93 دستگاه از استان خارج شدند.

ارسلان زارع استاندار گیلان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان اواخر سال 99 بیش‌از 80 درصد بوده که اکنون با رسیدن به 60 درصد از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است که این امر توجه جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌طلبد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در روزهای اخیر تعداد بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های گیلان و همچنین بیماران سرپایی که به مراکز 16 و 24 ساعته مراجعه می‌کنند افزایش 10 الی 15 درصدی داشته است.

ارسلان سالاری با بیان اینکه این افزایش آمار به‌دلیل افزایش تجمعات در بازارها، رستوران‌ها و برگزاری دورهمی‌ها بوده افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان به طور میانگین به کمتر از 60 درصد رسیده است.

نظرات بینندگان