arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰

ایروان: در جنگ قره‌باغ ۱۱ هزار نظامی ارمنستانی مجروح شدند / ۸۸۵ نفر نیز معلول شدند

«گیگام پاشکیان» رئیس سازمان پزشکی ارتش ارمنستان روز یکشنبه گفت که در جریان جنگ اخیر در قره‌باغ حدود ۱۱ هزار نظامی این کشور مجروح شدند. این مقام ارمنستانی در ادامه گفت که در پی این جنگ ۸۸۵ نفر نیز معلول شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس،: «گیگام پاشکیان» رئیس سازمان پزشکی ارتش ارمنستان روز یکشنبه گفت که در جریان جنگ اخیر در قره‌باغ حدود 11 هزار نظامی این کشور مجروح شدند.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «در این جنگ 44 روزه، حدود 11 هزار نظامی به بیمارستان‌ها منتقل شده و هم اکنون نیز حدود 1500 نظامی همچنان در حال مداوا هستند».

این مقام ارمنستانی در ادامه گفت که در پی این جنگ 885 نفر نیز معلول شده‌اند.

از سوی دیگر، شبکه «راشا تودی» روز یکشنبه نوشت، پاشینیان قصد دارد ماه آینده میلادی در آستانه انتخابات پارلمانی و درپی فشارهای ناشی از شکست ارمنستان در جنگ با جمهوری آذربایجان از مقام خود کناره‌گیری کند.

پاشینیان اواخر اسفند ماه سال گذشته در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرده بود که انتخابات زودهنگام پارلمانی ارمنستان ۲۰ ژوئن (۳۱ خردادماه) برگزار می شود.

ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کردند. بعد از شکست ارمنستان در این جنگ که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، اعتراضات مردمی آغاز شد.

بحران سیاسی در ارمنستان زمانی اوج گرفت که «اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان و فرماندهان ارشد این کشور روز ۲۵ فوریه (هفتم اسفندماه) با صدور بیانیه‌ای خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند.

نخست‌وزیر ارمنستان بیانیه ارتش درباره استعفایش را تلاش برای یک کودتای نظامی توصیف کرد و دو مرتبه با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار برکناری گاسپاریان شد و همچنین با متهم کردن ارتش به تلاش برای کودتای نظامی، از حامیان خود درخواست کرد که در خیابان‌های این کشور تجمع کنند.

نظرات بینندگان