arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۸۹

تذاکرات نمایندگان به احمدی نژاد پس از ورود به مجلس

ورود احمدی نژاد همزمان با تذكر محمدرضا خباز درباره تاخیر در لایحه بودجه 90 شد كه طی آن نماینده كاشمر گفت: ركورد تاخیر در بودجه بعد از 32 سال از انقلاب، امسال شكسته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود احمدی​نژاد برای معرفی وزیر پیشنهادی امور خارجه وارد مجلس شد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس​جمهور با استقبال نواب رئیس مجلس وارد صحن علنی شد تا دكتر علی​اكبر صالحی را به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه معرفی كند.

علی​لاریجانی رئیس جمهور به رئیس​ جمهور خیر مقدم گفت.

ورود احمدی نژاد همزمان با تذكر محمدرضا خباز درباره تاخیر در لایحه بودجه 90 شد كه طی آن نماینده كاشمر گفت: ركورد تاخیر در بودجه بعد از 32 سال از انقلاب، امسال شكسته شد.

نماینده كاشمر خواستار تذكر به رئیس​جمهور شد و لاریجانی هم تایید كرد كه دولت باید زودتر لایحه بودجه را بیاورد.

گفتنی است محمود احمدی نژاد در حالی به مجلس قدم گذاشت كه با سیلی از تذكرات پیاپی نمایندگان درخصوص نامه اخیر وی به مجلس، مواجه شد.

جعفری نماینده كبودرآهنگ با اشاره به اینكه این نامه در آستانه دهه فجر و تعطیلات اربعین ارائه شده بود، به رئیس​جمهور گلایه كرد و گفت: چرا این تنش را میان روابط قوا به نمایش گذاشتید؟

وی با بیان اینكه مجلس به جز تبعیت از رهبری كاری نكرده است، از لحن نامه رئیس​جمهور گلایه كرده و خواستار پاسخگویی رئیس​مجلس به آن شد.

نادر قاضی​پور هم در تذكری با تشكر از نامه مشترك چهار نماینده در پاسخ به رئیس​جمهور، یادآور شد كه 6 سوالش از وزیر كشور در یكی از كمیسیون​ها رسوب كرده و لذا خواستار پیگیری آن شد.

مصطفی​كواكبیان نماینده سمنان هم در تذكر دیگری گفت كه رئیس​مجلس موظف به حفظ شان مجلس است. رئیس​جمهور نامه​ای را رسانه​ای كرده است و نمایندگان از لاریجانی انتظار داشتند كه در نطق امروز خود به آن واكنش نشان دهند.

وی با بیان اینكه «نباید اینگونه به نهادی كه در راس امور است پرداخته شود و مجلس نیز سكوت كند» از لاریجانی خواست كه «واكنش مناسبی به خرج دهد».

اسدالله عباسی نماینده رودسر هم در تذكر دیگری با بیان اینكه «نامه رئیس​جمهور محرمانه بوده» و نمایندگان نیز به آن پاسخ داده و خواهند داد، این تذكرات را نوعی جوسازی در آستانه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه دانست.

اما رئیس​مجلس در واكنش به این تذكرات، از نمایندگان خواست تا این مسائل را در پایان جلسه امروز مطرح كنند تا او هم پاسخ مقتضی را بدهد. لاریجانی گفت كه مجلس وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه می شود.

نظرات بینندگان