arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰

اورژانس هوایی همدان ۱۰۰ مصدوم را به مراکز درمانی انتقال داده است

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: اورژانس هوایی همدان در سال گذشته ۱۰۰ مصدوم سوانح جاده ای و غیرتصادفی را به مراکز درمانی انتقال داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: اورژانس هوایی همدان در سال گذشته ۱۰۰ مصدوم سوانح جاده ای و غیرتصادفی را به مراکز درمانی انتقال داده است.

دکتر «حبیب معصومی» با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۴ مصدوم مربوط به سوانح رانندگی بودند، افزود: ۷۶ نفر از مصدومان مرد و مابقی زن بودند که در قالب ۸۷ ماموریت هوایی به مراکز درمانی موجود در استان همدان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه ۱۳ مورد از ماموریت های اورژانس هوایی از طریق مرکز ۱۱۵ انجام شده، اظهار داشت: بیشترین تعداد ماموریت های اورژانس هوایی استان همدان در سال گذشته به ترتیب در شهرستان های نهاوند با ۳۱ مورد، کبودراهنگ ۲۵ مورد و ملایر ۱۷ مورد انجام شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه مصدومان انتقال داده شده با اورژانس هوایی ۳۰ تا۶۰ سال سن داشتند، تصریح کرد: ۲۴ درصد ماموریت های اورژانس هوایی استان برای انتقال مصدومان سوانح رانندگی و ۷۶ درصد نیز سایر حوادث(غیرتصادفی) بوده است.

دکتر معصومی با بیان اینکه فعالیت اورژانس هوایی استان همدان از سال ۹۳ و در قالب تفاهم نامه ای با هلال احمر برای اجرای ماموریت ها از طریق فرودگاه همدان آغاز شده است، گفت: پس از آن قراردادی با هوانیروز کرمانشاه منعقد و محوطه بیمارستان بعثت شهر همدان برای فرود بالگرد با ایجاد پد استاندارد آماده شد.

به گفته رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، فعالیت اورژانس هوایی در طول روز(یکساعت پس از طلوع آفتاب تا یکساعت قبل از غروب آفتاب) انجام می شود و امکان پرواز برای بالگردهای اورژانس در زمان تاریکی هوا وجود ندارد.

دکتر معصومی اظهار داشت: در شرایط نامناسب جوی شامل باد و باران شدید نیز امکان پرواز بالگرد اورژانس برای انجام ماموریت وجود ندارد بنابراین دانشگاه علوم پزشکی درصدد تامین بالگرد جدید و مجهز برای رفع محدودیت های پروازی است.

وی افزود: ۴۰ نقطه در استان همدان به عنوان پد فرود بالگرد اورژانس هوایی برای انجام ماموریت در مواقع ضروری شامل محدوده جاده ها، مراکز درمانی، نقاط گردشگری و مراکز بخش ها ایجاد شده است.


  ایرنا

نظرات بینندگان