arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰

مراجعان سرپایی مبتلا به کرونا در مازندران ۵۰ درصد بیشتر شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که آمار مراجعان سرپایی مبتلا به کرونا در استان طی روزهای اخیر افزایش ۵۰ درصدی داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که آمار مراجعان سرپایی مبتلا به کرونا در استان طی روزهای اخیر افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

دکتر سید عباس موسوی افزود : در هفته اخیر وضعیت کرونایی استان رو به وخامت گذاشت و شاهد رشد آمار مبتلایان بستری و همچنین سرپایی هستیم.

وی گفت: تنها واقعیتی که اکنون برای مازندران وجود دارد این است که ما هم با ویروس جهش یافته مواجه هستیم و هم جمعیت رو به افزایشی از مبتلایان را داریم که نه تنها ریشه در سفر نوروزی دارد ، بلکه علت اصلی آن برداشته شدن محدودیت های کرونایی پس از تغییر رنگ بندی کرونایی استان به زرد و آبی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران وضعیت استان را برای هفته های پایانی سال مناسب و با آرامش رو به پایین توصیف کرد و افزود : این وضعیت ناشی از محدودیت های کرونایی و همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی بود.

دکتر موسوی جهش اخیر را سریع توصیف کرد و گفت : با توجه به عادی انگاری های پیش از نوروز و سفر های نوروزی ، انتظار شرایط باثبات را برای هفته های آینده نمی توان داشت.

وی با بیان اینکه نباید در این زمینه به دنبال مقصر بود ، افزود : تمامی اعضای جامعه از مسئولان تا مردم و مدیران باید خود را در این مورد مسئول بدانیم زیرا با فضای شیوع یک اپپیدمی یا بیماری واگیردار تمام اعضای جامعه بر میزان شیوع یا جلوگیری از آن اثرگذار هستند.

 

سنگینی بازگشت بومیان مهاجر

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیشترین میزان نگرانی را مربوط به بازگشت مازندرانی های ساکن استان های دیگر دانست و گفت : این دست از مسافران به واسطه اقامت در کنار بستگان بومی و همچنین تشدید دید و بازدیدها ، باعث تشدید شیوع ویروس کرونا می شوند.

موسوی با بیان به اینکه اغلب مردم مازندران فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و کمتر به گرد هم جمع می شوند ، افزود : اما مسافران بومی که از استان های دیگر به دیدار اقوام وارد استان می شوند زمینه دورهمی ها و تجمعات خانوادگی و دوستانه را فراهم می کنند و گردش ویروس را شدت می بخشند.

وی با اظهار این که مسافران غیر بومی هم مزید بر علت هستند ، گفت : متاسفانه در تعطیلات نوروز بشدت شاهد عادی انگاری مسافران در اماکن عمومی تفریحی همچون سواحل و جنگل‌ها بودیم و افزایش چشمگیر مراجعان غیر بومی مبتلا به ویروس کرونا نشانه همین وضعیت است ودر روزهای اخیر شمار آنها شدت بیشتری نیز گرفته است.

طبق آخرین گزارش ستاد مقابله با ویروس کرونای مازندران که روز سه شنبه منتشر شد، شمار بیماران کووید۱۹ بستری در بیماراستان های استان برای نخستین بار در سال جاری به بیش از ۶۲۰ نفر رسید.

طبق آخرین گزارش ستاد مقابله با ویروس کرونا استان و همچنین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ویروس جهش یافته انگلیسی نیز به تمامی شهرستان های استان سرایت کرده و شمار مبتلایان به این ویروس نیز به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده است.

ایرنا

نظرات بینندگان