arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

سفر مجازی به جزایر ایرانی خلیج فارس شبیه سازی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بندرعباس و افتتاح مرکز فرهنگی خلیج فارس طرح ویژه طرح ویژه شبیه سازی خلیج فارس و سفر مجازی به جزایر آن آغاز می شود.

به گزارش شبستان ، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد امروز با حضور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس، اولین مرکز فرهنگی دیجیتال خلیج فارس را افتتاح کرد.
 

محمدصادق افراسیابی معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در حاشیه این مراسم گفت: شعبه دوم و سوم این مرکز در جزیره قشم و ابوموسی در روزهای آینده افتتاح می شود.


وی هدف از تاسیس این مراکز را دسترسی آسان عموم علاقمندان به نرم افزارها، بازی ها و پایگاه ای اینترنتی مناسب دانست و افزود: در این مراکز یک بازی سرا برای کودکان و نوجوان و همچنین کارگاه های آموزشی مرتبط با فن آوری اطلاعات دیده شده است.


افراسیابی همچنین از طرح ویژه شبیه سازی خلیج فارس و سفر مجازی به جزایر آن در آستانه روز ملی خلیج فارس خبر داد و یاد آور شد: شبیه سازی سه بعدی جزایر ایرانی با برآورد اولیه حداقل یک میلیارد تومان سرمایه گذاری آغاز می شود.


معاون مرکز توسعه فن آوری اطلاعات وزارت ارشاد در پایان از حمایت ویژه این مرکز از بازی های یارانه ای برتر ایرانی خبر داد و اضافه کرد: اکنون 250 مرکز فرهنگی دیجیتال از سوی ارشاد تاسیس شده که تا شهریور امسال به 500 مرکز افزایش می یابد.
نظرات بینندگان