arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰

افزایش موارد بستریِ بیماران بدحال کرونایی در فرانسه

فرانسه بالاترین آمار موارد بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانی طی چند ماه اخیر گزارش کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانسه بالاترین آمار موارد بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانی طی چند ماه اخیر گزارش کرده است.

 مقامات فرانسه روز گذشته (جمعه) اعلام کردند: ۵۲۵۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی بستری هستند که در مدت یک روز ۱۴۵ مورد افزایش داشته و طی پنج ماه، بالاترین آمار روزانه بوده است.

این احتمال که بخش های اورژانس بیمارستانی قادر به ارائه خدمات نباشند یکی از دلایل اصلی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه است تا سومین محدودیت سراسری در این کشور را پس از ماه‌ها تلاش ناموفق برای مهار بیماری از طریق مقررات منع رفت و آمد و محدودیت های محلی، مجدد اجرایی کند.

بر اساس محدودیت های جدیدی که قرار است در سراسر فرانسه اعمال شود مدارس و کسب و کارهای غیر ضروری برای مدت چهار هفته فعالیتی نخواهند داشت.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین با اعلام اجرایی شدن محدودیت های جدید کرونایی از افزایش تعداد تخت ها در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی از ۷۰۰۰ به بیش از ۱۰ هزار مورد خبر داد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش شمار مبتلایان جدید کروناویروس، پزشکان فرانسوی پیش بینی کرده اند که موج سوم بیماری در کشور طی دو هفته آینده به اوج خود خواهد رسید و تعداد موارد بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی افزایش پیدا می کند.

 ایسنا

نظرات بینندگان