arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰

پیکر حسین ملکی در خاک آرام گرفت

پیکر مرحوم حسین ملکی (هنرمند فقید) در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیکر مرحوم حسین ملکی (هنرمند فقید) در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

مراسم تدفین مرحوم حسین ملکی که روز گذشته، ۱۴ فروردین‌ماه پس از تحمل یک بیماری ریوی قدیمی از دنیا رفت، امروز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) با حضور جمعی محدود از اعضای خانواده و همکاران این فیلمبردار و بازیگر سینما برگزار شد.

پیکر این هنرمند در طبقه فوقانی مزار مرحوم خسرو شایگان - از چهره‌های دوبله ایران - به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، حسین ملکی متولد سال ۱۳۲۰ در تهران بود و کارش را با عکاسی فیلم در سینما آغاز کرد و بعد از آن سراغ فیلمبرداری رفت، اگرچه در فیلم‌های سینمایی زیادی هم به عنوان بازیگر حضور داشت.

ملکی که امروزه به عنوان فیلمبردار شناخته می شود، کارش را در سینما از سال ۱۳۳۸ به عنوان عکاس فیلم آغاز کرد. وی به موازات عکاسی، به بازیگری نیز پرداخت و هرچند در اکثر فیلم هایی که عهده دار عکاسی‌شان بود، ایفای نقشی را هم به عهده می گرفت، اما همواره، در پیش از انقلاب، به عنوان عکاس فیلم شناخته می شد.

وی فیلمبرداری را با فیلم سینمایی نیاز، به کارگردانی علیرضا داوودنژاد در بعد از انقلاب شروع کرد و به سرعت در این حرفه متمرکز شد و علاوه بر فیلم های سینمایی، چند سریال از جمله جستجو در شهر و محاکمه را نیز فیلمبرداری کرد.

او همچنین در بندر مه آلود، تله، سالاد فصل به عنوان مدیر فیلمبرداری فعالیت داشت و در فیلم های سناتور، تاراج، شیر سنگی، ترن، جوانمرد، جاده قدیم، قسم و نیز سریال بچه مهندس نیز بازی کرده بود.

 ایرنا

نظرات بینندگان