arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰

بنی گانتس: تشکیل کابینه راست افراطی توسط نتانیاهو فاجعه‌بار است

«بنی گانتس» گفت: کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو یک فاجعه برای ما به ارمغان خواهد آورد. رییس حزب آبی و سفید اسرائیل اضافه کرد: ما با کسانی خواهیم بود که در ارزش‌هایشان صادق باشند و از کسانی که به دنبال پیگیری منافع شخصی هستند فاصله خواهیم گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل کابینه توسط «بنیامین نتانیاهو» را فاجعه بار خواند.

به گزارش هاآرتص، «بنی گانتس» گفت: کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو یک فاجعه برای ما به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود: کابینه جدید راست افراطی به ریاست نتانیاهو کابینه نامتعادلی خواهد بود که می‌تواند فاجعه بار باشد.

رییس حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی اضافه کرد: ما با کسانی خواهیم بود که در ارزش‌هایشان صادق باشند و از کسانی که به دنبال پیگیری منافع شخصی هستند فاصله خواهیم گرفت.

پیش‌تر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرده بود که در شرایط کنونی در سرزمین‌های اشغالی به یک کابینه افراط گرای دست راستی برای مقابله با تهدیدات نیاز است.

نتانیاهو این اظهارات را با هدف جلب رضایت برخی از احزاب سیاسی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و همسویی مواضع روسای آنها با حزب متبوعش (حزب افراطی و دست راستی لیکود به ریاست نتانیاهو) که ۳۰ کرسی را دور چهارم انتخابات «کنست» در این سرزمین‌ها به دست آورده، منتشر کرده است.

طبق اعلام نتیجه نهایی رای‌گیری انتخابات چهارم کنست از سوی کمیسیون انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب افراط گرا و دست راستی «لیکود» به ریاست نتانیاهو و متحدان سنتی او با وجود تصاحب ۵۲ کرسی، از کسب اکثریت لازم برای تشکیل کابینه جدید باز ماندند.

بر این اساس، چهارمین انتخابات فلسطین اشغالی طی ۲ سال گذشته هم نتوانست رژیم صهیونیستی را از یک بن‌بست سیاسی بیرون بکشد و عملا راه تشکیل کابینه ائتلافی بار دیگر به روی حزب متبوع بنیامین نتانیاهو و مخالفان سیاسی‌اش بسته شده است.

بدین ترتیب در صورت عدم موفقیت نتانیاهو در تشکیل کابینه جدید، شرایط آینده وی به عنوان نخست وزیر به خطر خواهد افتاد؛ زیرا بن بست سیاسی ایجاد شده در فلسطین اشغالی که سال گذشته پس از یک ائتلاف شکننده حزب متبوع او (لیکود) با حزب «آبی سفید» به ریاست «گانتس» برای تشکیل کابینه به صورت موقت مرتفع شده بود، باز هم ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان