arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰

تایوان: ۱۰ هواپیمای نظامی چین وارد حریم هوایی ما شدند

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که چهار جنگنده «جی-۱۰» و چهار فروند «جی -۱۶» و همچنین یک هواپیمای تجسسی و یک هواپیمای ضد زیردریایی وارد حریم هوایی این جزیره شدند. وزارت دفاع تایوان از برخاستن هواپیماهای خود برای رصد تحرکات هوایی تازه چین و نظارت بر اوضاع خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: تایوان دوشنبه مدعی شد که ده فروند هواپیمای نظامی این کشور وارد حریم هوایی این جزیره شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشا تودی» وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که چهار جنگنده «جی-۱۰» و چهار فروند «جی -۱۶» و همچنین یک هواپیمای تجسسی و یک هواپیمای ضد زیردریایی وارد حریم هوایی این جزیره شدند. وزارت دفاع تایوان از برخاستن هواپیماهای خود برای رصد تحرکات هوایی تازه چین و نظارت بر اوضاع خبر داد.

تایوان بارهای مدعی شده که پکن هواپیماهای جنگی را به بخش جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی خود (ADIZ) می‌فرستد. ارتش تایوان ماه گذشته مدعی پرواز بیست هواپیمای نظامی چین در بر فراز این جزیره شد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

وزارت دفاع تایوان چندی قبل نیز مدعی نقض مجدد حریم هوایی خود از سوی جت‌های گشت هوایی چین شد (جزئیات بیشتر).

نظرات بینندگان