arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

ویروس کرونا جان هفت بیمار را در شهرستان آمل گرفت

فرماندار شهرستان آمل آمار بستری و فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان را افزایش اعلام کرد و گفت: طی دوروز گذشته هفت بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمل جان خود را از دست دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار شهرستان آمل آمار بستری و فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان را افزایش اعلام کرد و گفت: طی دوروز گذشته هفت بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمل جان خود را از دست دادند.

 علیرضا شریعت روز سه شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان آمل افزود: وضعیت شهرستان آمل بسیار ناپایدار است و باتوجه به روند افزایش بیماران کرونایی در این شهرستان امکان ورود به وضعیت قرمز وجود دارد.

وی شمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های شهرستان آمل را ١٨٩ نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۰ درصد از بیماران کووید۱۹ مازندران در بیمارستان های آمل بستری هستند و این تعداد در حال افزایش است.

فرماندار آمل علت افزایش تعداد بیماران را نتیجه بازارهای شلوغ عید دانست و گفت: هنوز تاثیر دید و بازدیدهای عید و مسافرت‌ها در شیوع بیماری کرونا نمود پیدا نکرده است که پیش بینی می شود تا ۱۰ روز آینده اثرات این دورهمی های خطرناک دیده شود.

شریعت با اشاره به اینکه شیوع و همه گیری ویروس در آمل از حالت پلکانی به حالت آسانسوری در آمده است گفت: ۲ هفته پیش‌رو بسیار حائز اهمیت است و همه مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و تمام کسانی که در ایام عید به مسافرت رفتند خود را قرنطینه کنند.

بازگشت آمل به محدودیت‌ها

فرماندار شهرستان در خصوص اعمال محدودت های کرونایی گفت: برابر مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونامحدودیت های کرونایی طبق روال گذشته برای گروه های شغلی ۳ و ۴ در این شهرستان اعمال می شود و باهرگونه تخلف از محدودیت های صورت گرفته برخورد خواهد شد.

وی همچنین از گیت گذاری مجدد در ورودی های شهرستان آمل خبرداد و گفت: با توجه به وضعیت نارنجی منع تردد خوردوهای غیربومی در سطح شهرستان اجرایی خواهد شد و ترد شبانه در سطح این شهر نیز ممنوع است.

شریعت رستوران ها و تالارها را از مکان های پرخطر شیوع کرونا عنوان کرد و گفت : این مکان ها باید در این ایام بسته باشند و تنها به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند، در غیراین‌صورت پلمب خواهند شد.

شهرستان آمل که در قبل از تعطیلات نوروز در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت با افزایش شمار بیماران مبتلابه کووید ۱۹ در روز ۱۳ فروردین ماه بر اساس ارزیابی اپلیکیشن ماسک به وضعیت نارنجی کرونایی تغییر رنگ داد.


 ایرنا

نظرات بینندگان