arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

سردار شکارچی: خدمت سربازی دل ‌بخواهی نیست / به سربازان بیشتری نیاز داریم

سردار شکارچی: جای سخن گفتن درباره موضوعات سربازی جلوی دوربین‌های خبرنگاران و رسانه‌ها نیست و حرف‌ها و اظهارات درباره موضوعات سربازی جلوی دوربین با اهداف خاص و با توجه به نزدیکی انتخابات شعاری و اهداف انتخاباتی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نمی‌توان گفت هرکسی دلش خواست سربازی بیاید و هرکسی خواست نه، گفت: به نیروهای پایور بیشتری نیاز داریم.

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی روز سه‌شنبه در نشست خبری با موضوع خدمت مقدس سربازی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از ارکان موفقیت کشور در دفاع مقدس در کنار ارتش قهرمان جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیجیان ایثارگر و فداکار کشور و جهادگران فی سبیل الله، سربازان عزیز بودند و من از جانب تمام فرماندهان نیروهای مسلح از این سربازان و یا از کسانی که آینده سرباز شوند، قدردانی می‌کنم.

شکارچی ادامه داد: مدتی است که مباحثی درباره خدمت وظیفه عمومی و سربازی از سوی افراد مختلف حقیقی، حقوقی و سلبریتی در حال طرح در کشور است که افکار عمومی را تحت تأثیر خود قرار داده است. رسانه‌ها هم طبق رسالت خود این مباحث را رسانه‌ای می‌کنند. به همین دلیل قصد داریم تا این مباحث را جمع‌بندی و مطرح کنیم.

او تصریح کرد: ما در دفاع مقدس ۶ میلیون نفر در جبهه ها حضور داشتند که ٣ میلیون نفر از آنها سرباز هستند که بسیاری از آنها تک فرزند و عزیز خانواده خود بودند. این عزیزان از همه طیف خانواده از جمله خانواده‌های بی‌بضاعت و وسع بالا بودند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح یادآور شد: از تعداد ٣ میلیون سرباز در دفاع مقدس ۶٠ هزار شهید سرباز، ١۴٠ هزار جانباز و عده‌ای هم از آزادگان سرافراز هستند. سربازان یکی از ارکان قدرت ما در دفاع مقدس بودند که در یگان‌های خود به‌کار گرفته می‌شدند.

سردار شکارچی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد کسری سرباز داریم، گفت: بیش از ۶۰ درصد از سربازان به وضعیت کنونی خدمت سربازی نگاه مثبت دارند.

او اظهار نظر درباره سربازی را بدون کار کارشناسی عنوان کرد و گفت: مطرح کردن اینگونه مسائل آن هم نزدیک انتخابات در برابر دوربین شعاری و انتخاباتی است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تشکر از زحمات جوانان سرباز در طول انقلاب گفت: عده‌ای با سوء استفاده از سربازی و بدون تخصص و کار کارشناسی پشت تریبون رفته و وعده‌های غیرقابل تحقق می‌دهند که این وعده‌ها می‌تواند به امنیت کشور آسیب بزند.

سردار شکارچی با تاکید بر نیاز بالای کشور به سربازان گفت: بخش اعظمی از امنیت مرزها توسط سربازان تامین می‌شود و اگر تنها یک روز این نقش را کاهش دهیم با توجه با ناامنی‌ها در اطراف کشور ما ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

او تاکید کرد: بدون در نظر گرفتن شرایط کشور، مثال آوردن از برخی کشورها درست نیست. ما یک کشور مستقل هستیم و نمی‌توانیم مانند برخی کشورها از سربازان اجاره‌ای برای تامین امنیت استفاده کنیم.

این مقام عالی نظامی، نیروهای مسلح ایران را مردم پایه دانست و گفت: نیروهای مسلح ما در سیل، زلزله، دفاع از امنیت دریایی و هوایی و مقابله با شرارت آمریکا حضور دارند و نمی‌توان گفت هر کسی که دلش خواست سربازی بیایید و هرکسی خواست نه. ما به بیش از این میزان نیروی پایور برای تامین شرایط فعلی نیاز داریم و این جدای از بحث جنگ است.

سخنگوی نیروهای مسلح تامین منابع مالی را یکی دیگر از موضوعات در خصوص بحث سربازی دانست و گفت : هنوز هم حقوق مصوب شده سربازان تامین نشده پس چگونه عده‌ای سخن از حرفه‌ای شدن سربازی می زنند.

او با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی برخی از نمایندگان مبنی بر اینکه ستاد کل نیروهای مسلح در جلسات برسی موضوعات سربازی شرکت نمی‌کند، گفت: تاکنون هیچ کسی از ستاد کل نیروهای مسلح برای شرکت در جلسه با موضوع سربازی دعوت نکرده است، از سوی دیگر جای سخن گفتن درباره موضوعات سربازی جلوی دوربین‌های خبرنگاران و رسانه‌ها نیست و حرف‌ها و اظهارات درباره موضوعات سربازی جلوی دوربین با اهداف خاص و با توجه به نزدیکی انتخابات شعاری و اهداف انتخاباتی است.

 

نظرات بینندگان