arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت:

کم‌ترین نرخ رشد در تاریخ کشور؛ سقوط آزاد "نرخ رشد جمعیت کشور" در سال ۹۹ به ۰.۶درصد

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت گفت: در سال ۱۳۹۹ به نرخ رشد جمعیت ۰.۶درصد سقوط کردیم و این کم‌ترین مقدار نرخ رشدی است که در تاریخ کشور عزیزمان ثبت شده است. وی ادامه داد: نرخ رشد ۰.۶ درصد زنگ خطری است که به صدا درآمده است و عوامل زیادی همچون عوامل اقتصادی، فرهنگی و همین‌طور پدیده کرونا باعث ایجاد آن شده است؛ در سال ۱۳۹۹ همچنین شاهد بودیم که نرخ باروری کشورمان به کمتر از ۱.۶ فرزند به‌ازای هر زن رسید، ما در این موضوع هم در حال ثبت رکورد هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کم‌ترین نرخ رشد در تاریخ کشور؛  سقوط آزاد تسنیم: دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت گفت:‌ در سال ۱۳۹۹ به نرخ رشد جمعیت ۰.۶درصد سقوط کردیم و این کم‌ترین مقدار نرخ رشدی است که در تاریخ کشور عزیزمان ثبت شده است!

 صالح قاسمی با ابراز اینکه "در سال 1398 نرخ رشد جمعیت کشور ما حدود 0.95 درصد بود"، اظهار کرد: در سال 1399 به نرخ رشد جمعیت 0.6 درصد سقوط کردیم و این کم‌ترین مقدار نرخ رشدی است که در تاریخ کشور عزیزمان ثبت شده است.

وی ادامه داد: نرخ رشد 0.6 درصد زنگ خطری است که به صدا درآمده است و عوامل زیادی همچون عوامل اقتصادی، فرهنگی و همین‌طور پدیده کرونا باعث ایجاد آن شده است؛ در سال 1399 همچنین شاهد بودیم که نرخ باروری کشورمان به کمتر از 1.6 فرزند به‌ازای هر زن رسید، ما در این موضوع هم در حال ثبت رکورد هستیم.

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت خاطرنشان کرد:‌ نرخ باروری 1.6 فرزند کم‌ترین میزان در طول تاریخ کشور است، ما نگرانیم که نرخ باروری در تله باروری گرفتار شود، به‌طوری که دیگر امکان جبران آن را از دست بدهیم.

نظرات بینندگان