arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۳ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

آماده‌باش اورژانس در پی وقوع زلزله مریوان / مشکل در آب آشامیدنی چند روستا

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: در پی وقوع زمین‌لرزه در مریوان، اعلام آماده‌باش کامل به تقریبا ۵٠ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه تیم عملیاتی داده شده است. وی افزود: بحث ارزیابی ٣۵ روستای اصلی که در معرض خطر هستند، در دستور کار است. آب آشامیدنی چند روستا مشکل پیدا کرده اما مشکلی جدی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آماده‌باش کامل اورژانس در پی وقوع زمین‌لرزه در کردستان خبر داد.

مجتبی خالدی در این‌باره اظهار کرد: در پی وقوع زمین‌لرزه در مریوان، اعلام آماده‌باش کامل به تقریبا ۵٠ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه تیم عملیاتی داده شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های مریوان و دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان در حالت آماده‌باش هستند. یک پس‌لرزه ٣.٨ ریشتری در محدوده سروآباد اتفاق افتاده و آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمین‌لرزه مریوان در حالت صد درصد است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بحث ارزیابی ٣۵ روستای اصلی که در معرض خطر هستند، در دستور کار است. آب آشامیدنی چند روستا مشکل پیدا کرده اما مشکلی جدی نیست.

وی افزود: در مجموع مصدومی که ناشی از زمین‌لرزه باشد فعلا به بیمارستان‌ها مراجعه نکرده و فقط سه نفر به جهت عجله و شتاب و فرار دچار آسیب جزیی شده‌اند.

نظرات بینندگان