arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / واکنش آمریکا به احتمال مذاکره با رییس جمهور بعدی ایران / تکذیب رفع حصر کروبی / شلیک موشک به کشتی ایرانی در دریای سرخ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

فوت ۱۷۴ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در طول ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۱۷ فروردین، ۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۶۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران در کشور به یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ نفر رسید. او افزود: متاسفانه ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۵۰۶ نفر رسید.

صدور کیفرخواست برای ۱۰ نفر در پرونده هواپیمای اوکراینی
غلامعباس ترکی دادستان سابق نظامی استان تهران در آیین معارفه دادستان جدید گفت: برای ۱۰ نفر از مسئولانی که در زمینه حادثه سقوط هواپیمای اوکراین دخیل بودند کیفرخواست صادر شد که در دادگاه نتیجه گیری‌های لازم گرفته می‌شود.

عده‌ای با عملکرد خود در فضای مجازی خون به دل رهبری می‌کنند
حجت الاسلام منتظری، با بیان این‌که متاسفانه مدیریت فضای مجازی فشل است و به تعبیر مقام معظم رهبری ول و رها است گفت: غصه فراوانی در این زمینه در چهره رهبری می‌بینیم و بعضی از مدیران بحث فیلترینگ را مطرح می‌کنند اما این بحث انحرافی، غلط‌انداز و فرار به جلو است. هیچ‌کس نمی‌گوید فضای مجازی را ببندید آن‌چه مورد تاکید مقام معظم رهبری است بحث مدیریت فضای مجازی است و عده‌ای با عملکرد ضعیف خود در فضای مجازی خون به دل رهبری و مراجع تقلید می‌کنند که باید یک روزی جوابگوی عمل و ترک فعل‌های خود باشند. امروز گلوله‌های آتشین ضد اخلاق و مذهب در اتاق خواب دختر و پسر شما است.

پیشنهاد تعطیلی تهران
زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در پایتخت، تعطیلی یک هفته‌ای تا ۱۰ روزه تهران را پیشنهاد داد. زالی خاطرنشان کرد: این پیشنهاد را به معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر بهداشت اعلام کرده‌ایم.

رفع فیلتر یوتیوب تایید شد
حجت‌الاسلام‌ محمدجعفر منتظرى دادستان کل کشور در پاسخ به سئوالى در مورد رفع فیلترینگ برخى از سایت‌ها براى برخى از مشاغل و اقشار اظهار کرد: مدت‌هاست که بحث فیلترینگ و رفع آن براى دستگاه‌ها تصویب شده و اعلام کردیم و دستگاه‌ها باید نیاز‌ها خود را اعلام کنند و این آمادگى را داشتیم با این حال مقدمات این موضوع فراهم شده، اما دستگاه‌ها با تاخیر انجام دادند.

تکذیب نصب پرچم چین در قشم
فرماندار قشم با تکذیب خبر نصب پرچم چین بر فراز برج نوری اسکله محله دوحه جزیره قشم گفت: پرچم نصب شده بر فراز یکی از برج‌های نوری این جزیره، متعلق به باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران است.

واکنش آمریکا به احتمال مذاکره با رییس جمهور بعدی ایران
نماینده آمریکا در امور ایران، فشار حداکثری بر ایران را آزمایشی شکست خورده دانست و گفت بازگشت به برجام به نفع مردم ایالات متحده است. وی درباره تاثیر انتخابات ایران بر مذاکرات هم گفت: ما با هر کسی که در ایران قدرت داشته باشد مذاکره خواهیم کرد. اگر بتوانیم قبل از انتخابات به تفاهم برسیم که خوب است؛ اگر نتوانیم، پس از آن با هر کسی که در تهران مسئول باشد، ادامه خواهیم داد.

ادعای شلیک موشک به کشتی ایرانی در دریای سرخ
العربیه و رسانه‌ اسرائیلی تایمز آو اسراییل «بر اساس گزارش های تأیید نشده» ادعا کردند که یک کِشتی با پرچم ایران به نام «ساویز» (Saviz) در دریای سرخ هدف موشک قرار گرفته است. این رسانه اسرائیلی مدعی شد که این حادثه در نزدیکی یمن روی داده است. خبرگزاری تسنیم هم با تایید این حمله نوشت که «گفته می شود که این سانحه به دلیل انفجار مین های چسبان در بدنه کشتی رخ داده است.» کشتی ایران ساویز در چند سال گذشته در دریای سرخ به منظور پشتیبانی از تکاورهای ایرانی که به ماموریت اسکورت شناورهای تجاری اعزام می‌شوند مستقر بوده است.

تکذیب رفع حصر کروبی
حسین کروبی با تکذیب رفع حصر پدرش گفت: «کماکان قفل منزل پدرم در دست نیروهای امنیتی است، به این معنا که باز شدن و بسته شدن در توسط این نیروها صورت می گیرد. همچنین از مدتی قبل نیروهای امنیتی مجوز ورود تلفن به منزل آقای کروبی را دادند تا ایشان با هر کس بخواهد بتواند تماس تلفنی داشته باشد و نیز به اعضای خانواده مجوز داده شد که موبایل خود را به داخل منزل ایشان ببرند».

نتیجه مذاکرات وین
«سید عباس عراقچی»، رئیس هئیت ایرانی در نشست کمیسیون برجام گفت: دور نخست مذاکرات برجام در وین سازنده بود. مذاکره کنندگان در وین خواهند ماند تا جلسه دیگری را در روز جمعه در خصوص برجام داشته باشند.

 

نظرات بینندگان