arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

آغاز دور سوم گفتگوی راهبردی عراق و آمریکا

وزارت خارجه عراق عصر امروز(چهارشنبه)از آغاز دور سوم گفتگوی راهبردی میان عراق و آمریکا از طریق ویدئو کنفرانس خبر داد.فؤاد حسین در جلسه افتتاحیه این نشست گفت: جلسسه امروز ما به هدف تاکید بر رابطه شراکت بین عراق و آمریکا صورت می گیرد. وی تاکید کرد: سفر پاپ به عراق تاکیدی براین قضیه است که امروز عراق یک دروازه منطقه ای و بین المللی برای اشاعه صلح محسوب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: وزارت خارجه عراق عصر امروز(چهارشنبه)از آغاز دور سوم گفتگوی راهبردی میان عراق و آمریکا از طریق ویدئو کنفرانس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری عراق(نینا)، در بیانیه وزارت امور حارجه عراق آمده است: فؤاد حسین وزیر خارجه و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود جلسه گفتگوی راهبردی میان دو کشور را افتتاح کردند.

فؤاد حسین در جلسه افتتاحیه این نشست گفت: جلسسه امروز ما به هدف تاکید بر رابطه شراکت بین عراق و آمریکا صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت عراق درراستای تحکیم اصول قانون اساسی از طریق برنامه دولتی خود تلاش کرده است، بیان کرد: دولت عراق به تقویت ارکان دموکراسی ادامه می دهد.

وی با اشاره به اینکه رابطه بین دولت فدرال و اقلیم کردستان صحنه تحول به سمت حل مشکلات لاینحل فیمابین بوده است، افزود: عراق در روابط خود صحنه استقبال از محیط عربی و اسلامی و بین المللی بوده است.

فؤاد حسین تاکید کرد: سفر پاپ به عراق تاکیدی براین قضیه است که امروز عراق یک دروازه منطقه ای و بین المللی برای اشاعه صلح محسوب می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با بیان اینکه به تداوم گفتگوی راهبردی بین دو کشوردر دوره های اتی تمایل داریم، افزود: در مذاکرات امروز به دستیابی به تفاهم ها و توافقهایی مشترک برای همه بخش های همکاری امیدوار هستیم. بر تمایل عراق برای همکاری و تقویت شراکت با آمریکا درهمه زمینه ها تاکید می کنم.

حسین با تاکید بر اهمیت شراکت در زمینه سرمایه گذاری در بخش های مختف افزود: آمریکا را به تقویت شراکت با ما از طریق مذاکرات و توافقنامه هیا امضا شده بین دو کشور دعوت می کنین. دولت عراق به تحقق امنیت خود در زمینه انرژی عزم راسخ دارد.

نظرات بینندگان