arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰

چرا کلاردشت هنوز انتخاب خوبی برای یک تعطیلات کوتاه است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چرا کلاردشت هنوز انتخاب خوبی برای یک تعطیلات کوتاه است؟

حتماً نام کلاردشت به گوش‌تان خورده است. شهری در استان مازندران که در ۱۳۰ کیلومتری استان تهران واقع شده است. نامی آشنا برای کسانی که تجربهٔ سفر به این منطقهٔ سرسبز و مه‌آلود را دارند. اگر تا به حال به این منطقه از استان مازندران سفر کرده‌ باشید، حتماً یاد و خاطرهٔ زیبایی‌ کوه‌ها و دشت‌های سرسبز آن در ذهنتان مانده است. اما اگر تاکنون قدم در این نقطه از مازندران نگذاشته‌اید، کوله‌بار سفر را برای حرکت به مقصد کلاردشت ببندید. شهری که هنوز هم یک انتخاب بی‌نظیر برای یک تعطیلات کوتاه است. می پرسید چرا؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جواب سوالتان را بگیرید.

آب‌وهوای بی‌نظیر کلاردشت

یکی از دلایل محبوبیت کلاردشت برای سفر کوتاه‌مدت، آب‌وهوای بی‌نظیر این منطقه است. کلاردشت دشتی در بین رشته کوه البرز است که دوری از دریا، رطوبت آن را کم کرده و قرار گرفتن در دره‌ای سرسبز به خنکی هوای آن اضافه کرده است. به همین دلیل این منطقهٔ توریستی، آب‌وهوایی منحصر به فرد دارد. آب‌وهوایی که در بیشتر ایام سال، همراه با ریزش شبنم است و بلندای کوه‌های آن بیشتر اوقات سال پوشیده از مه غلیظ و زیباست.

نزدیکی به تهران

برای ساکنان پایتخت، بهترین انتخاب برای داشتن سفری کوتاه مدت، منطقهٔ زیبای کلاردشت است. زیرا این منطقه با استان تهران چیزی حدود ۱۳۰ کیلومتر فاصله دارد. فاصله‌ای که مسیر آن نیز سرشار از زیبایی و سرسبزی است. یکی از دلایل خرید زمین و ویلا در این منطقه نیز، همین نزدیکی به پایتخت است. به همین دلیل است که قیمت زمین های کلاردشت رشد خوبی دارد و ارزش آن به دلیل حاصل‌خیزی خاک و آب‌وهوای مناسب، بالا است.

دو جادهٔ ارتباطی مهم کلاردشت یکی در مسیر جادهٔ چالوس- مرزن‌آباد و دیگری از جادهٔ عباس‌آباد می‌گذرد. هر دو جاده، طولی در حدود ۲۵ کیلومتر دارند که مناظر زیبا و چشم‌نوازی را در مقابل دید گردشگران قرار می‌دهند.

امکانات رفاهی مناسب

از آنجایی که منطقهٔ کلاردشت در این چند سال با حجم بالای گردشگر مواجه بوده، ‌امکانات بسیار خوبی در این منطقه برای مسافران و ساکنان فراهم شده است. از طرفی، به دلیل نزدیکی کلاردشت به مرزن‌آباد، بیشتر مسافران می‌توانند برای خرید پوشاک و سوغاتی به این منطقه مراجعه کرده و چند ساعتی را در منطقهٔ مرزن‌آباد بگذرانند. آنان می‌توانند از بازار محلی و زیبای آن خرید کنند. البته ناگفته نماند، در بیشتر روستاهای کلاردشت، مرکز پرورش ماهی قزل‌آلا وجود دارد که خرید ماهی تازه از آن‌ها و خوردن یک دل سیر ماهی کبابی لذت سفر را برای گردشگران چند برابر می‌کند.

همچنین در این منطقه امکانات رفاهی مانند هتل، مسافرخانه، ویلا و باغ اجاره‌ای برای مسافران وجود دارد. برای افرادی که به دنبال داشتن سفری ماجراجویانه هستند و دوست دارند تا ایام کوتاه سفر را در چادرهای مسافرتی بگذرانند، مکان مناسبی برای برپا کردن چادر نیز تعبیه شده که دارای سرویس بهداشتی، پارکینگ و رستوران نیز هست.

دسترسی به جنگل‌های عباس‌آباد و دریا

یکی از جنگل‌های زیبای مناطق شمالی ایران، جنگل عباس‌آباد است. جنگلی که حتماً وصف درختان انبوه و سر به فلک کشیدهٔ آن را شنیده‌اید. جنگلی زیبا در جاده‌ای پر پیچ‌وخم که حرکت در مسیر آن، همراه با کمی مه و خنکی هوا یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است. موقعیت منحصر به فرد منطقهٔ ییلاقی کلاردشت، این امکان را برای مسافران فراهم کرده که به راحتی بتوانند به دل این جنگل بروند. گردشگران پس از طی مسافتی ۲۵ کیلومتری به دریای زیبای خزر می‌رسند.

همین موقعیت باعث شده تا منطقهٔ کلارشدت، بهترین مقصد برای سفری کوتاه‌مدت باشد. زیرا مسافران می‌توانند در کنار لذت بردن از مه و خنکی هوا، از جادهٔ زیبا و پر پیچ‌وخم عباس‌آباد نیز لذت ببرند و روزشان را با تماشای دریای زیبای خزر کامل کنند.

وجود مه در بیشتر ایام سال

شهرستان کلاردشت، دشتی است بسیار وسیع در دل دره‌های کوهستان‌های البرز که همین موقعیت سبب شده تا در بیشتر ایام سال، هوای آن مه‌آلود باشد. هوای مه آلودی که مه غلیظ آن وقت و بی‌وقت از دل کوه به سطح زمین می‌آید و در چشم به هم زدنی کل فضا را سفید‌پوش می‌کند. همین جذابیت و بازی مه با کوه و دشت باعث شده اکثر گردشگران برای تماشای زیبایی‌های آن دل به جادهٔ چالوس بدهند و بر سر دوراهی چالوس کلاردشت، مقصد کلاردشت را برای داشتن سفری کوتاه، اما پرلذت انتخاب کنند.

چرا کلاردشت هنوز انتخاب خوبی برای یک تعطیلات کوتاه است؟

دریاچهٔ ولشت زیبا و تماشایی

اگر هنوز هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که چرا کلاردشت بهترین انتخاب برای یک سفر کوتاه‌مدت است، باید بگوییم دلیل دیگر آن وجود دریاچهٔ ولشت در شمال شرق کلاردشت است. این دریاچهٔ آب شیرین حدود ۱۵۰ هزار مترمربع مساحت دارد و عمیق‌ترین قسمت آن ۲۲ متر است. این دریاچهٔ زیبا و وسیع در بین کوه‌های سرسبز البرز چهرهٔ بی‌بدیلی از خود ایجاد کرده که تماشای آن هر گردشگری را مسحور می کند. دریاچه‌ای که گونه‌های جانوری و گیاهی زیبایی در اطراف آن است و لذت ماهی‌گیری، شنا و دوچرخه‌سواری در اطراف آن تعطیلات کوتاه‌مدت اما پرُباری را نصیب مسافران می‌کند.

 

نظرات بینندگان