arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰

سخنگوی نیروهای مسلح: پاسخ قاطعانه ای به عوامل حمله به کشتی ایران در دریای سرخ می دهیم

ابوالفضل شکارچی سخنگوی نیرو‌های مسلح ایران گفت: بدون کوچکترین تردید، حمله به کشتی ایران در دریای سرخ را پاسخ خواهیم داد، اما فعلا تا پایان تحقیقات و شناسایی ابهامات حادثه صبر خواهیم کرد. وی افزود: هیچ یک از کشور‌های حاشیه خلیج فارس را به حمله به کشتی خود در دریای سرخ متهم نمی‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی نیرو‌های مسلح ایران به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، بدون کوچکترین تردید، حمله به کشتی ایران در دریای سرخ را پاسخ خواهیم داد.

به گزارش «انتخاب»؛ به نقل از  خبرگزاری‌ها، ابوالفضل شکارچی سخنگوی نیرو‌های مسلح ایران گفت: بدون کوچکترین تردید، حمله به کشتی ایران در دریای سرخ را پاسخ خواهیم داد، اما فعلا تا پایان تحقیقات و شناسایی ابهامات حادثه صبر خواهیم کرد.

وی افزود: هیچ یک از کشور‌های حاشیه خلیج فارس را به حمله به کشتی خود در دریای سرخ متهم نمی‌کنیم.

وی در ادامه گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی هم پیمانانی در خلیج فارس و در کل منطقه دارند که در واقع با آن‌ها همکاری می‌کنند. بدون شک ایالات متحده در تمام تلاش‌ها برای تضعیف و آسیب رساندن به ایران سهیم است.

کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه شنبه ۱۷ فروردین حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشاء و شیوه شکل گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزیی شد.

یکی از کارکنان این کشتی  گفته بود که روز قبل از حادثه بالگردی ناشناس حدود ۱۰ دقیقه به گشت‌زنی در اطراف کشتی پرداخت. روز حادثه نیز حدود ۴ ساعت بعد از حمله، از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح دو شناور تندرو ناشناس در نزدیکی کشتی گشت‌زنی کردند.

کشتی غیرنظامی ساویز برای برقراری امنیت و مقابله با دزدان دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن مستقر بود.

نیویورک‌تایمز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: رژیم‌صهیونیستی، آمریکا را از حمله به کشتی ساویز مطلع کرده است.

نظرات بینندگان