arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

درخواست کارگردان «انگل» برای واکنش به خشونت علیه آسیایی‌ها

بونگ جون هو کارگردان برنده اسکار، از نقش فیلم‌‌سازی در تقابل با خشونت‌ علیه آسیایی- آمریکایی‌ها صحبت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بونگ جون هو کارگردان برنده اسکار، از نقش فیلم‌‌سازی در تقابل با خشونت‌ علیه آسیایی- آمریکایی‌ها صحبت کرد.
 به نقل از ایندی وایر، بونگ جون هو فیلمساز برنده اسکار طی یک مستر کلاس مجازی در دانشگاه چپمن در مورد نفرت‌های ضد آسیایی در ایالت متحده صحبت کرد و از همکاران کارگردانش در هالیوود و سراسر جهان در خواست کرد، از بصیرتشان استفاده کنند تا این مشکل را که زیر سطح جامعه در حال جوشش است و بعد‌ها منفجر خواهد شد، به تصویر بکشند.

او سپس به فیلم‌هایی مثل «کار درست را انجام بده» به کارگردانی اسپایک لی در سال ۱۹۸۹ و همینطور فیلم «انگل» ساخته خودش اشاره کرد که در واکنش به مشکلات اجتماعی ساخته شده اند.

این کارگردان گفت: من فاصله زیادی با شما دارم و باید همه چیز را از زاویه دید یک خارجی در اخبار ببینم؛ اما به عنوان کسی که عضوی از بشریت است و به عنوان یک انسان، دیدن جنایت از روی نفرت علیه آسیایی - آمریکایی‌ها و جنبش «زندگی سیاه پوستان مهم است» بسیار ترسناک است. به این فکر می‌کنم که صنعت فیلم در این زمان چه کاری می‌تواند بکند.

وی بیان کرد: ساخت یک فیلم زمان و هزینه زیادی را خواهد داشت و نمی‌تواند خیلی زود به مشکلاتی که در جامعه در حال رخ دادن است، پاسخ دهد. اما فکر می‌کنم که خالقان آثار و فیلمساز‌ها می‌توانند در مقابله با این مشکلات شجاع باشند و از مواجهه با آن‌ها نترسند. بونگ جون هو می‌گوید اخیرا فیلم «کار درست را انجام بده» را دیده است و فکر می‌کند، مثال خوبی برای این نوع فیلمسازی است. این فیلم در سال ۱۹۸۹ و سه سال پیش از شورش‌های لس آنجلس منتشر شد و کاملا شورش‌ها را پیش بینی کرد.

بونگ جون هو در ادامه اظهار کرد: «انگل» فیلمی بود که تلاش کردم چنین رویکردی را در آن داشته باشم. این فیلم در مورد باید‌ها و نباید‌های جامعه امروز ما صحبت می‌کند. این فیلم با این سوال آغاز می‌شود که فقیر یا پولدار بودن در زمانه فعلی به چه معناست.

این فیلمساز اکنون روی دو پروژه کار می‌کند که در مراحل توسعه هستند و فیلمنامه یکی از آن‌ها را در دوران پاندمی به پایان رسانده است. او هنوز جزئیاتی از این پروژه‌ها ارائه نداده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان