arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

۹۰ درصد واحدهای صنفی غیر ضروری در گنبدکاووس تعطیل شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت که در راستای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز ۲۱ فروردین افزون بر ۹۰ درصد واحدهای صنفی غیر ضروری شامل گروه‌های ۲، سه و چهار فعالیت خود را تا ۱۰ روز آینده متوقف کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت که در راستای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز ۲۱ فروردین افزون بر ۹۰ درصد واحدهای صنفی غیر ضروری شامل گروه‌های ۲، سه و چهار فعالیت خود را تا ۱۰ روز آینده متوقف کردند.

خلیل رجبلی   اظهار داشت: واحدهای صنفی مشمول گروه‌های ۲، سه و چهار در گنبدکاووس حدود هشت هزار واحد هستند که براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و وضعیت قرمز این شهرستان در شیوع بیماری، فعلا تا ۱۰ روز آینده نباید فعالیت داشته باشند.

وی افزود: هم اکنون چهار تیم نظارتی از اداره صنعت، معدن و تجارت و ۲ تیم از اتاق اصناف گنبدکاووس بر فعالیت واحدهای صنفی مشمول تعطیلی در شرایط قرمز کرونایی این شهرستان نظارت دارند.

رجبلی اضافه کرد: به صاحبان واحدهای صنفی که هنوز مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت نکردند، تذکر و مهلت زمانی کوتاهی داده شد تا واحد صنفی خود را تعطیل نمایند در غیر این صورت پلمب خواهند شد.

مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی هستند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و مشاغل گروه چهارم شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.

وضعیت شیوع کرونا در شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس از ۱۸ فروردین قرمز شد که برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی محدودیت‌های مرتبط با مناطق قرمز این بیماری، اعمال می‌شود.

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز پس از قرمز شدن وضعیت این شهرستان در شیوع کرونا به خبرنگار ایرنا گفت که علاوه بر اعمال محدودیت‌های شرایط قرمز کرونایی و ممنوععیت تردد از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد روز بعد، تمامی خودروها با پلاک بومی حق خروج از گنبدکاووس را ندارند و وسایل نقلیه با پلاک غیر بومی نیز حق ورود و عبور از داخل این شهر را نخواهند داشت.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حال حاضر ۴۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۷۵ نفر در آی سی یو تحت مراقبت بوده و حال ۳۳ نفر از آنان نیز وخیم است.

به گفته عبدالرضا فاضل، کم توجهی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا، خریدهای آخر سال و شلوغی بازارها، دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدیدهای نوروزی از عوامل شیوع پیک چهارم کرونا در کشور و گلستان است.


ایرنا 

نظرات بینندگان