arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

جمهوری اسلامی: توافق سران قوا بر ناسالم‌بودن دستگاه حکومتی کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با تاکید بر مساله تهذیب نفس مسوولان نوشت:


این یادآوری‌های تکان‌دهنده برای این بود که مسئولان تحت تأثیر نفس اماره خود قرار نگیرند و به این تصور که ما با مبارزاتمان این کشور و این مردم را نجات داده‌ایم، برای خودشان حسابی بیش از مردم باز نکنند و از مردم طلبکار نشوند. این، نگاهی بود که بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به مجاهدان و زندان‌رفته‌ها و شکنجه‌شده‌های دوران قبل از انقلاب که قطعاً در پیروزی انقلاب نقش داشتند و حالا به مسئولیت‌هائی رسیده بودند داشت. روشن است که اگر انقلابیون واقعی و زندان‌رفته‌ها و شکنجه‌‌شده‌ها به اینهمه تذکر و توصیه نیاز داشته باشند، کسانی که در انقلاب اصولاً حضور نداشتند و با الفبای مبارزه آشنا نیستند و با زندان و شکنجه آشنائی ندارند و در عین حال خود را انقلابی‌تر از انقلابیون واقعی می‌دانند، باید شب و روز در معرض چنین توصیه‌هائی باشند تا کشور و انقلاب و نظام و مردم از دست آنها در امان باشند. فقدان یا کمبود تهذیب نفس است که چنین افرادی را به ماجراهای شرم‌آوری همچون فساد سه هزار میلیارد تومانی می‌کشاند...


از مناسبت روز معلم باید این بهره را ببریم که برای ایجاد یک جریان قوی قدرتمند و مستمر تهذیب نفس در جامعه به ویژه برای مسئولان حکومتی تدبیری اندیشیده شود و هرچه زودتر به مرحله اجرا درآید. این، حلقه مفقوده‌ایست که نظام جمهوری اسلامی به آن نیاز مبرم دارد و این نظام بدون داشتن آن دچار کمبودی اساسی و فلج‌کننده است.


برای آنکه راه دوری نرفته باشیم، در آنچه دو روز قبل در اجلاس "سلامت نظام اداری" در همین تهران گذشت دقت نمائید. رئیس یک قوه می‌گوید: "مدیران قانون‌گریز باید در میدان تره‌بار با باسکول کار کنند"، رئیس قوه دیگر می‌گوید "با متخلفان در قوای مقننه و قضائیه برخورد نمی‌شود" و رئیس قوه سوم می‌گوید: "باید بپذیریم که دستگاه اجرائی ما فساد کرده است".


بدون آنکه در صدد قضاوت برآئیم و حق را به این یا آن رئیس قوه بدهیم، باید بپذیریم که سخنان این حضرات در یک اجلاس و در یک مکان و در یک روز، نوعی توافق جمعی آنان بر ناسالم‌بودن مجموعه دستگاه حکومتی کشور و شرایط غیرقابل قبول حاکم بر آن است.


این وضعیت، برای نظام جمهوری اسلامی غیرقابل قبول است و یک نظام حکومتی دینی با چنین وضعیتی قابل دوام نیست. بنابراین، باید برای بازگرداندن حلقه مفقوده تهذیب نفس به پیکر این نظام، تلاش مضاعف صورت گیرد و این واقعیت را بدانیم که نظام جمهوری اسلامی در عین حال که به پیشرفت‌های علمی نیاز دارد، آنچه موجب قوام این نظام است تهذیب نفس مسئولان است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
2
راست گفتن.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
2
همه چيز روشن است اگر ديده حقيقت بين باشد که مشخص شود فاصله ادعا و عمل از کجا تا کجاست. کسانی که مدعی بودند، چه وضعيتی به وجود آورده‌اند.

خسته شديم بس کامنت نوشتيم و بسياری را منتشر نکرديد. توهين ندارد برادر من منتشر کن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
8
خیلی حرفها میشه گفت ولی حیف که جرات انتشارشو نداری.پس سکوت میکنیم ولی کلی سخن در این سکوت هست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
سکوت سرشار از نگفتنیهاست ....
نظرات بینندگان