arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۲ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

در ماه رمضان، گوشت گوسفندی تهران به چه قیمتی خواهد رسید؟

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران برخی اقدامات دولت را در کاهش نرخ گوشت گوسفندی در ماه مبارک رمضان موثر برشمرد و اظهارداشت: طبق برنامه دولت بخشی از گوشت گوساله برزیلی منجمد برای تنظیم بازار تزریق می شود که این امر در کاهش نرخ گوشت گوسفندی تاثیرگذار است. وی افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی طی روزهای اخیر نسبت به شب عید بین ۶ تا هفت هزار تومان کاهش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: «علی اصغر ملکی» با اشاره به نوسانی بودن قیمت گوشت گوسفندی طی روزهای اخیر افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی طی روزهای اخیر نسبت به شب عید بین ۶ تا هفت هزار تومان کاهش داشته است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران برخی اقدامات دولت را در کاهش نرخ گوشت گوسفندی در ماه مبارک رمضان موثر برشمرد و اظهارداشت: طبق برنامه دولت بخشی از گوشت گوساله برزیلی منجمد برای تنظیم بازار تزریق می شود که این امر در کاهش نرخ گوشت گوسفندی تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اقدام اخیر دولت در تزریق و عرضه گسترده گوشت مرغ در استان های سراسر کشور، به نظر می رسد این موضوع در نرخ گوشت گوسفندی در ماه مبارک رمضان موثر باشد.

ملکی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار هنوز برنامه ای برای قیمت و تامین گوشت گوسفندی اعلام نکرده است گفت: اکنون در حال بازبینی نرخ ها در بازار هستیم که برای روز یکشنبه نرخ گوشت گوسفندی تعیین و اعلام می شود.

وی ضمن اشاره برخورد جدی با قصابی ها و فروشگاه های پروتئینی گران فروش، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند تا با افراد متخلف برخورد قانونی شود.

به گزارش ایرنا، طبق آمارها اواخر سال ۹۹ قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی بین ۵۵ هزار تا ۶۰ هزار تومان و هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی با دنبه بین ۱۲۵ هزار تا ۱۳۰ هزار تومان به مغازه‌داران و قصابی‌ها تحویل داده می‌شد که مغازه داران و قصابی ها باید هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه را با سود بین ۱۰ تا ۱۲ درصد یعنی با نرخ ۱۴۰ هزار تومان بدست مصرف‌کنندگان می رسانند.

اما بررسی بازار در اواخر سال ۹۹ نشان می داد قیمت هر شقه گوسفندی در مناطق مختلف بالای ۱۵۰ هزارتومان و گوشت تفکیکی بین ۱۷۰ هزار تا ۲۰۰ هزارتومان بود.

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۹ حدود ٨٨٠ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شد، این درحالیست که تولید گوشت قرمز در سال ۹۲ حدود ۷۵۵ هزارتن بوده که آمارها نشان می دهد طی سال‌های اخیر تولید گوشت قرمز ۲.۵ درصد رشد داشته است.

سرانه مصرف گوشت قرمز ۱۲.۵ کیلوگرم برآورد می شود.

نظرات بینندگان