arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

از کیش تا منامه؛ اردوی تیم ملی در گرمای خلیج فارس

تیم ملی فوتبال ایران کمتر از دو ماه دیگر در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا به میدان می‌رود و باید در هر چهار دیدار سرنوشت‌ساز خود به پیروزی دست یابد و از این مهلکه رهایی یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: تیم ملی در اردوی کیش، علاوه بر مسائل تکنیکی و تاکتیکی، برنامه‌هایی برای هماهنگی بازیکنان با آب و هوای این منطقه خواهد داشت.

تیم ملی فوتبال ایران کمتر از دو ماه دیگر در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا به میدان می‌رود و باید در هر چهار دیدار سرنوشت‌ساز خود به پیروزی دست یابد و از این مهلکه رهایی یابد.

با توجه به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات گروه ایران به صورت متمرکز در بحرین برگزار می‌شود و تیم‌های حاضر در این مرحله، به ناچار باید گرمای هوا در این مقطع از سال در بحرین (۱۳ تا ۲۵ خرداد) را تحمل کنند.

در نتیجه، کادرفنی تیم ملی طی هفته‌های گذشته خواستار برگزاری اردویی در شرایط مشابه با آب و هوای این کشور شد تا بازیکنان قبل از شروع مسابقات، به آمادگی بدنی لازم برای هماهنگی با گرما و شرجی هوا در منطقه خلیج فارس برسند.

تیم ملی از کیش به بحرین می‌رود

با توجه به محدودیت‌های مسافرت به کشورهای عربی منطقه از جمله قطر و امارات که از نظر زیرساخت و داشتن زمین تمرین مناسب در شرایط مناسبی هستند، فدراسیون فوتبال برگزاری اردو در کیش را در نظر گرفته است که از نظر زیرساخت، بهترین منطقه برای برگزاری اردوی تیم ملی در جنوب کشور است اما مشکل اصلی این جزیره به نبود زمین چمن مرغوب و مناسب مانند زمین چمن کمپ تیم‌های ملی فوتبال ایران مربوط می‌شود.

برای رفع این مشکل، جلساتی میان مدیران فدراسیون فوتبال و همینطور مدیران سازمان مناطق آزاد و جزیره کیش برگزار شده تا با راهبری این فدراسیون، اصلاحات لازم برای افزایش کیفیت زمین چمن ورزشگاه المپیک کیش برای این اردو انجام شود تا دغدغه‌های کادرفنی تیم ملی از جمله دراگان اسکوچیچ مبنی بر زمین چمن صاف و یکدست تامین شود.

در حال حاضر اقدامات لازم برای بهبود کیفیت زمین چمن این ورزشگاه آغاز شده تا تیم ملی از چهارم تا دهم خرداد اردوی خود را در این جزیره برگزار کند و سپس راهی بحرین شود تا در فاصله دو روز تا برگزاری اولین مسابقه، به منامه برسد.

آمادگی برای گرما و شرجی بودن هوای بحرین

به جز دغدغه رویارویی با این چهار تیم از جمله بحرین و عراق که از نظر فنی در شرایط خوبی قرار دارند، کادرفنی تیم ملی برنامه‌هایی را برای هماهنگ شدن بازیکنان با آب و هوای این منطقه از خلیج فارس در نظر گرفته است.

در این اردوی یک هفته‌ای، روی مسائل بدنی و تاکتیکی بازیکنان کار خواهد شد تا یوزهای ایرانی برای برگزاری چهار بازی در ۱۳، ۱۷، ۲۱ و ۲۵ خرداد در بحرین با دمای هوا در حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد و رطوبت بسیار بالا آماده شوند.

ایران در این مسابقات، به ترتیب با هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج و عراق دیدار می‌کند و تنها در شرایطی به طور مستقیم راهی مرحله بعد می‌شود که هر چهار تیم را شکست دهد.

نظرات بینندگان