arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

روسیه: اوکراین برای ما یک نوزاد دردسرساز است

دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه، اوکراین را به نوزاد وحشتناک و دردسرساز تشبیه کرد که سعی دارد روسیه را یک طرف مناقشه در این کشور معرفی کند. وی گفت: کی یف با سرسختی سعی دارد روسیه را به عنوان یکی از طرف های مناقشه در شرق این کشور معرفی کند و فقط با توضیح صبورانه می توان با این تلاش ها مقابله کند. وی افزود:
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه، اوکراین را به نوزاد وحشتناک و دردسرساز تشبیه کرد که سعی دارد روسیه را یک طرف مناقشه در این کشور معرفی کند.

پسکوف روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۱ که در برنامه سیاسی «مسکو.کرملین.پوتین» پخش شد، گفت: کی یف با سرسختی سعی دارد روسیه را به عنوان یکی از طرف های مناقشه در شرق این کشور معرفی کند و فقط با توضیح صبورانه می توان با این تلاش ها مقابله کند.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت: موضوع تصویری از روسیه مطرح است که سیاستمداران و رسانه ها در غرب ایجاد می کنند و در آنجا همه یکصدا از افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای این کشور با اوکراین سخن می گویند.

وی با بیان اینکه رسانه های غربی بطور همزمان با این اخبار، از کشته شدن پنج نظامی اوکراینی خبر می دهند، اظهار داشت: در نتیجه، به مخاطبان غربی چنین القا می شود که زد و خوردهایی بین روسیه و اوکراین جریان دارد.

پسکوف یادآورشد که روسیه طرف مناقشه در اوکراین محسوب نمی شود و برعکس تمام سعی و تلاش خود را برای کمک به حل و فصل این مناقشه بکار می گیرد. به استثنای اوکراین بقیه شرکت کنندگان در گروه نورماندی این واقعیت را درک می کنند.

گروه نورماندی از روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان تشکیل شده است و روسای جمهور و وزیران خارجه کشورهای عضو این گروه برای حل مساله اوکراین چند بار با یکدیگر دیدار کرده یا گفت و گوی تلفنی کرده اند.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت: برای کشورهای این گروه، اوکراین نوزاد وحشتناک است که از آن به هیچ وجه خلاصی نمی یابند و دردسرهای زیادی را به وجود آورده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تنش ها در دونباس میان جدایی طلبان و دولت اوکراین از یک هفته پیش اوج گرفته است.

ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین روز دوشنبه هفته گذشته طی یک مکالمه تلفنی با دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ، گفته بود که تنها با ورود اوکراین به سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌توان به پایان درگیری در دونباس خاتمه داد.

پسکوف سخنگوی کرملین در مورد این اظهارات رییس جمهوری اوکراین در مورد پیوستن به ناتو واکنش نشان داد و گفت: پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) تنها اوضاع این کشور را وخیم‌تر می‌کند.

ناتو برای برگزاری رزمایش بزرگی با شرکت اوکراین و پنج کشور دیگر در پهنه آبی دریای سیاه در ماه‌های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت ) آماده می‌شود که گفته شده سناریوی ضد روسیه دارد.

وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه کی‌یف قصد جنگ افروزی ندارد، گفت: مصمم به بازپس گرفتن مناطق خود از راه‌های صلح آمیز هستیم.

آندره تاران روز شنبه در سخنانی که در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع اوکراین منتشر شد، اطلاعاتی مبنی بر اینکه اوکراین قصد آغاز عملیات نظامی در منطقه دونباس را دارد، ادعایی برای ایجاد رعب و وحشت خواند.

منطقه شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه پرسی عمومی در این منطقه که اکثر ساکنان آن به استقلال از اوکراین رای دادند با امضای موافقت نامه‌ای به روسیه ملحق شد.

مناقشه در منطقه دونباس شامل استان‌های دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین نیز پس از تغییر حکومت در کی‌یف و روی کار آمدن دولت غرب گرا در این کشور آغاز شد و بر اثر جنگ داخلی در این منطقه تا حدود ۱۴ هزار نفر اکثرا ساکنان محلی کشته شدند.

وزیر دفاع اوکراین افزود: متشنج کردن منطقه دونباس و متهم کردن اوکراین برای نقض حقوق روس تبارها در این منطقه می‌تواند شرایط را برای تهاجم روسیه به اوکراین مهیا کند.

نظرات بینندگان